عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

تعامل و همدلی سازمانها در بسیج ملی کنترل فشار خون

دکتر کوهپایه زاده ، از ایجاد تعامل و همدلی سازمانها در بسیج  ملی کنترل فشارخون تقدیر کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم جشن بسیج ملی کنترل فشار خون مورخ ۲۶ تیرماه با حضور رییس دانشگاه، معاونین، مدیران، کارشناسان ، دانشجویان و نمایندگان سازمانهای مردم نهاد در مرکز همایش های رازی برگزار گردید.
دکتر کوهپایه زاده ضمن تقدیر از برگزاری این برنامه عنوان کرد: نگاه پیشگیرانه خیلی ارزش دارد و حرکت خوب وزارت بهداشت در جهت اجرای بسیج های ملی، باعث حساس سازی مردم به وضعیت سلامت خود  و آگاه سازی  در زمینه بیماری های غیر واگیر می شود .
رییس دانشگاه از همکاری اصحاب رسانه و مشارکت سایر سازمانها در بسیج ملی کنترل فشارخون قدردانی نمود و افزود: این طرح بیش از حد تصور به نتیجه رسید و علاوه بر تحقق اهداف تعیین شده ، نشان دهنده تعامل و همدلی سازمانهای ذیربط  است که جای تقدیر دارد.
وی بیان کرد: بسیج ملی کنترل فشار خون نماد حرکت به سمت مسئولیت پذیری و سلامت اجتماعی است که ارزشمند است.
دکتر کوهپایه زاده ابراز امیدواری کرد: با مشارکت جمعی بتوانیم در آینده برنامه های ملی پیشگیرانه  را اجرا و نقش مثبت خود را ایفاء نماییم.همچنین خدمات با کیفیت ارائه دهیم و الگوی خوبی در مسیر سلامت و در سطح بین المللی باشیم.
در ادامه دکتر عشرتی گزارشی از اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران ارائه داد و اظهار داشت: این برنامه فقط به منظور رفع تکلیف نبود ، بلکه سعی کردیم یک فرصت ایجاد و از تمامی دستاوردها استفاده نماییم.
معاون بهداشت دانشگاه خاطرنشان کرد: این برنامه با هماهنگی وسیع بین دستگاههای و بخشهای مختلف انجام شد که قابل تقدیر است.
ایشان با اشاره به ایجاد نوآوری در این طرح تصریح کرد: مشارکت سایر سازمانها، استفاده از توان بالای دانشجویان ، همکاری معاونت ها ، شبکه ها و حوزه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی ایران از ایده های نو در این بسیج ملی بود .
دکتر عشرتی از همکاری بیمارستانهای و داروخانه های خصوصی و حضور فعال دانشجویان به عنوان آینده سازان و سکان داران سلامت در بسیج ملی کنترل فشار خون تشکر نمود .
وی گفت: با مشارکت حوزه های آموزش وپژوهش دانشگاه، طرحهای تحقیقاتی با موضوع  اینکه بسیج ملی کنترل فشارخون ،هزینه اثربخش بوده یا خیر ، انجام گرفته است.
معاون بهداشت دانشگاه اعلام داشت: در این طرح ،جمعیت هدف را تحت پوشش قرار دادیم و از نظر میزان فعالیت در ایستگاههای ارزیابی فشار خون و کارآمدی نیروی های داوطلب جزء رتبه های برتر کشور شدیم.
تقدیر از حوزه ها وسازمانهای فعال در اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون، پخش کلیپ و موسیقی ،  سرود ، شعر خوانی در مدح حضرت امام رضا(ع)، برگزاری مسابقه و برنامه شاد فرهنگی از دیگر بخشهای این مراسم بود.