عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

ارزشهای اسلامی از جمله حجاب از مصالح فرد یا‌ جامعه برخواسته است

وبدا؛ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از حجاب بعنوان یک ارزش مبتنی بر واقعیت نام برد و افزود: ارزشهای اسلامی از جمله حجاب از مصالح فرد یا‌ جامعه برخواسته است.
به گزارش وبدا؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم باغشنی در همایش و نشست معرفتی بمناسبت گرامیداشت دهه کرامت وهفته عفاف وحجاب اظهار داشت: حجاب امری ارزشی منفک از واقعیت نیست لذا نباید ارزش ها را بدون مصالح واقعی آن تبیین کرد.
وی تصریح کرد: در جامعه ما باورها بر این است که ارزش ها مبتنی بر واقعیت نیستند و همین امر موجب شده است تا جوانان امروز، گزاره های ارزشی را رعایت نکنند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر باغشنی اظهار داشت: در قرآن کریم چندین بار آیه های مربوط به حجاب مطرح شده است و قرآن این ارزش را به واقعیت مرتبط کرده و بیان می دارد حجاب داشته باشید بهتر است به خاطر اینکه به عفت شناخته شوید و اذیت نشوید.
وی با اشاره به انجام چندین مطالعه و تحقیقات میدانی در کشورهای غربی و حتی کشور ایران در خصوص میزان اذیت و آزار افراد محجبه نسبت به کسانی که پوشش مناسبی ندارند افزود: نتایج حاکی از آن است که افراد با پوشش مناسب کمتر در معرض تعرض دیگران قرار می گیرند.
وی حجاب را از عوامل موثر در استحکام بنیان خانواده و یکی از علل موثر در افزایش آمار طلاق را بی توجهی به امر حجاب و پوشش و تعاملات مناسب دانست.
حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران جریان های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به نوعی بی توجه به امر حجاب و عفاف است افزود: شبکه های مجازی ، ماهواره و ... در این امر بی تاثیر نبوده و با ادامه چنین روندی باید از خود پرسید چرا برخی ها هنوز علی رغم تبلیغاتی با قدمت بیش از ۲۰۰ سال بعد از رنسانس ، پایبند به حجاب هستند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، حجاب و گرایش به عفاف را امری فطری دانست و اظهار داشت: اگر این امر فطری نبود بدون شک هزینه های کلان و تبلیغات وسیع برای بد حجابی تا کنون جواب می داد و دیگر آثاری از حجاب در جامعه باقی نمی ماند.
وی، انسان ها را عفیف و ذاتاً پایبند به ارزش ها دانست و افزود: باید ارزش ها مبتنی بر واقعیت مطرح شوند و به جای اینکه بگوئیم پوشش و عفاف واجب است باید نشان بدهیم انسان های عفیف بهتر زندگی می کنند.
گفتنی است، همایش و نشست معرفتی بارویکرد تبیین بیانیه گام دوم انقلاب؛ ترویج معنویت واخلاق درجامعه وجایگاه عفاف وحجاب درسبک زندگی اسلامی درآستانه ولادت باسعادت شمس الشموس وانیس النفوس امام رئوف علی ابن موسی الرضا علیه السلام و به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت وهفته عفاف وحجاب از سوی ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر دانشگاه، شنبه۲۲ تیرماه در محل سالن اجتماعات ابن سینا مجتمع رحمتیه برگزار شد