عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

همایش بررسی تازه های دسترسی عروقی در کودکان و اطفال برگزار می شود

همایش بررسی تازه های دسترسی عروق در کودکان و اطفال ۲۷ تیرماه در بیمارستان فوق تخصصی اکبر برگزار می شود.

دبیر علمی همایش در گفتگو با وب دا، با بیان اینکه دسترسی به عروق کودکان و نوزادان موضوع مهمی در جراحی اطفال است، بیان کرد: از همین رو سمینار بررسی تازه های دسترسی عروق در کودکان و اطفال می تواند معضلات کل کشور را برای دسترسی عروق کودکان و نوزادان و به خصوص نوزادان نارس کاهش دهد.

دکتر مرجان جودی با بیان اینکه برای نوزادان به خصوص نوزادان نارس باید رگ گیری مناسب به روش مناسب انجام شود، تصریح کرد: در این سمینار روش های نوین رگ گیری به متخصصین جراحی عمومی، اطفال، بیهوشی و پرستاران بخش مراقبت های ویژه نوزادان به دو شیوه تئوری و فیلم آموزشی ،آموزش داده می شود.

دکتر جودی با اشاره به اینکه روش های نوین رگ گیری در اطفال موضوع مهمی است که تاکنون کمتر روی آن بحث شده است، افزود: در این سمینار موضوعات مختلف در حوزه رگ گیری که در جهان بررسی شده؛  بیان خواهد شد.

وی افزود: این سمینار برای اولین باردر استان خراسان در خصوص رگ گیری نوزادان نارس برگزار می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر شاهد آن هستیم که که نوزادان نارس یک کیلو گرمی را برای رگ گیری از شهرستان ها به مشهد می آورند اما وقتی روش های نوین آموزش داده شود دیگر نیازی به طی کردن مسافت طولانی همراه با یک نوزاد نارس نیست.

دکتر جودی با باین اینکه این سمینار دارای امتیاز بازآموزی است بیان کرد: تمام متخصصین و اعضای هیات علمی که با گروه اطفال سر وکار دارند و متخصصین بیهوشی، مخاطبان این سمینار علمی است.

{jcomments on}