عمومی | بنیاد ملی نخبگان

رفتار نخبگان؛ مبلغ اخلاق‌مداری در جامعه است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای توانمندسازی مستعدان و سرآمدان و با هدف افزایش اثربخشی، کارایی و بهره‌وری صاحبان استعدادهای برتر، برنامه معرفتی هویتی با عنوان «کارگاه آموزشی مبانی اندیشه اسلامی»، به همت بنیاد نخبگان استان ایلام برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه، مژگان صالحی‌پور؛ رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام ارتقاء سطح فرهنگی و معنوی مستعدان‌برتر را لازمه رشد همه‌جانبه و خدمت‌رسانی بهینه این افراد به جامعه بومی دانست و گفت: ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی نخبگان، یکی از ملزومات کشور برای رسیدن به جامعه‌ای توسعه‌یافته است.

در ادامه، سید رحمت‌الله موسوی‌مقدم؛ مدرس کارگاه ضمن معرفی و تفسیر ادیان الهی، دین اسلام را تکمیل‌کننده ادیان الهی دانست و سه وجه از مبانی دین مبین اسلام در زمینه‌های وجودشناسی، معرفت‌شناسی و معنا‌شناسی را برای شرکت‌‎کنندگان معرفی و تشریح کرد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش شناخت نخبگان و مستعدان‌برتر از مبانی اندیشه اسلامی، افزود: جامعه نخبگان نه‌تنها باید مبانی اصیل دین اسلام را در سطح جامعه اسلامی ترویج دهند، بلکه باید با رفتار و گفتار خود مبلغ آن در میان سایر جوامع نیز باشند.

لازم به ذکر است، برپایی نشست و پرسش و پاسخ با محوریت ادیان، مذاهب و فرقه‌های تکفیری و مبانی اندیشه‌ای آنان، یکی دیگر از بخش‌های این برنامه بود.