عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه

برنامه دانش آموزان عاری از پوسیدگی دندان پایه هفتم در سال ۹۸ در شهرستان مراغه اجرا خواهد شد

جلسه هماهنگی  با موضوع مدیریت اجرای برنامه دانش آموزان عاری از پوسیدگی دندان پایه هفتم در سال ۹۸ " با حضور معاون فنی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ، معاون پرورشی وکارشناس محترم پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تربیت بدنی اداره آموزش و  پرورش مراغه،کارشناسان مسئول گروههای سلامت دهان دندان و سلامت نوجوانان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر سلیمانی ، معاون بهداشتی دامشکده علوم پزشکی مراغه، ضمن عرض خیر مقدم  در خصوص دستور جلسه ،توضیحات لازم را ارایه فرمود.

در ادامه آقای بهروز، کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان،  در مورد جزییات دستورالعمل و نحوه اجرای برنامه  و تاکید بر اینکه خدمات برای دانش آموزان روستایی دارای دفترچه بیمه روستایی رایگان و برای دانش آموزان شهری در مراکز دولتی مطابق تعرفه های دولتی انجام خواهد شد و نظر و تایید نهایی در خصوص عاری از پوسیدگی بودن دندانهای دانش آموز پایه هفتم به عهده مراقبین سلامت واحد های سلامتشهری و روستایی خواهد بود و تایید یا مهر و امضا دندانپزشک به تنهایی ملاک عمل نخواهد بود ، مطالبی را اشاره فرمود .

خانم سلطانی، کارشناس مسئول سلامت نوجوانان و مدارس معاونت بهداشتی، به اجرای برنامه در پایه هفتم از نظر روند کار مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاههای سلامت و مراکز دارای دندانپزشک در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و گردش کار و مشکلات موجود و لزوم توجیه والدین و مدیران محترم مدارس، تاکید فرمود.

در آخر جلسه  آقای یزدانی، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان مراغه ، آمادگی و همکاری از سوی آموزش و پرورش و اهمیت اجرای برنامه و تاثیر آن بر سلامت دانش آموزان را اعلام فرمود.

اقدامات مورد انتظار در این برنامه عبارتند از :
۱.    طرح موضوع در اولین کارگروه سلامت امنیت غذایی جهت استحضار روسای ادارات و فرمانداری محترم
۲.    اجرای یک برنامه رادیویی و توضیح اهداف برنامه جهت اطلاع رسانی و جلب مشارکت عموم مردم
۳.    تهیه لیست دانش آموزان بی بضاعت مناطق شهری در پایه ششم ابتدایی توسط اداره آموزش و پرورش مراغه
۴.    برگزاری جلسه توجیهی برای مدیران محترم مدارس دارای پایه هفتم با مشارکت کارشناسان معاونت بهداشتی
۵.    برگزاری کلاس آموزشی – توجیهی برای والدین دانش آموزان پایه هفتم با حضور کارشناسان معاونت بهداشتی
برنامه ریزی برای بازدید مشترک کارشناسان آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی و اطمینان از بازخورد مطلوب برنامه