عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

برگزاری کارگاه دو روزه ی منطقه ای مهارت آموزی برنامه سلامت میانسالان در شهرکرد


وبدا؛ مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ، از برگزاری کارگاه دو روزه ی منطقه ای مهارت آموزی برنامه سلامت میانسالان در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر پوران خلفیان افزود: این کارگاه آموزشی در بیست و چهارم و بیست و پنجم تیرماه ۹۸ با حضور دکتر علامه رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیران گروه سلامت خانواده و جمعیت و همچنین کارشناسان برنامه میانسالان دانشگاه علوم پزشکی اراک، یزد، خمین، اصفهان، کاشان، ساوه وشهرکرد با موضوع : مهارت آموزی برنامه سلامت میانسالان مبتنی بر مدل ساختار یافته عینی OSCEدر سالن کنفرانس ابن سینا مجتمع رحمتیه در حال برگزاری است.
به گفته وی، مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و بهبود تغذیه این دانشگاه در ساعات ابتدایی آغاز این کارگاه ضمن خوشامد گویی و خیر مقدم خدمت مدعوین به ارائه گزارش برنامه سلامت میانسالان در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد پرداخت.
وی تصریح کرد: دکتر محسن آذری پور با بیان اینکه میانسالان، بیشترین جمعیت کشور را تشکیل می دهند خاطر نشان کرد: بار اصلی اقتصاد جامعه وهمچنین فعالیت هایی که در سطح کشورانجام می شود برعهده این گروه سنی می باشد.
دکتر خلفیان گفت: وی در ادامه با ابراز تاسف نسبت به اینکه، گروه سنی میانسالان، ازمراقبت های بهداشتی وسلامت به اندازه کافی برخوردار نیستند اظهار داشت: وزارت بهداشت درسالهای اخیر با آموزش های مناسب، دستگاه های خدمتی را برای این قشرجامعه تعریف نموده و کارگاههای منطقه ای برگزار می نماید .
وی گفت: رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت نیز در ادامه با اشاره به هدف برگزاری کارگاه آموزش مهارتی اظهارداشت: هدفی که ما دنبال می کنیم در واقع مهارت آموزی کارشناسان ستادی برای انجام برنامه های آموزشی مرتبط با میانسالان در دانشگاه خودشان می باشد.
به گفته دکتر خلفیان، دکترمطهره علامه ادامه داد: در این کارگاه دو روزه از روش تدریس وتکنیک آموزش کارشناسان ستادی گرفته تا تکنیک های مرتبط با ارائه خدمت مثل روش مشاوره صحیح مطالبی بیان خواهد شد .
مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه این کارگاه سومین کارگاه منطقه ای برگزار شده است خاطر نشان کرد: اولین کارگاه در استان کردستان و دومین در بابل برگزار شده است.
وی با اشاره به انتظار وزارت مبنی بر رعایت استانداردهای ارائه خدمت و روش تدریس توسط ارائه دهندگان خدمت دردانشگاه های مربوطه افزود: در همین راستا انتظار می رود تا در پایان این کارگاه مشکلاتی که در طول این دوره تبیین و تشریح شده مشخص شود که کدام بخش آموزش ارائه شده دارای مشکل است و مدل آموزش براساس نیاز تغییر پیدا کند و مدل های آموزشی به شیوه های گوناگون از جمله سخنرانی، فیلم ، نمایش و یا مدل های دیگر ارائه گردد.
دکتر خلفیان در پایان، هدف از برگزاری این کارگاه را بحث و تبادل نظرو انتقال تجربه کارشناسان ستادی، برگزاری آزمون های ایستگاهی برای سنجش تسلط کارشناسان، ارزیابی آنها و بررسی چالشهای موجود و در نهایت انتخاب ماستر ترینر (آموزگاران ماهر) از بین کارشناسان ستادی دانشگاهها عنوان کرد.