عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

ایجاد منطقه سبز در محوطه پردیس اصلی دانشگاه بیرجند

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه بیرجند، دکتر سامان فرزین افزود: با اعمال محدودیت ترافیکی و مسدودسازی چند مسیر فرعی در پردیس دانشگاه، حدفاصل سازمان مرکزی تا مسجد امام جعفر صادق (ع) و مجموعه دانشکده‌های علوم و مدیریت خدمات آموزشی به‌عنوان اولین منطقه سبز دانشگاه بیرجند ایجاد شد.

دکتر فرزین بهینه‌سازی مصرف انرژی و حفاظت از محیط‌زیست، بهره‌وری حمل‌ونقل و ایجاد سیستم جامع مدیریت انرژی و محیط‌زیست و جذب منابع برای بهینه‌سازی بر مبانی توسعه پایدار و ایجاد منطقه پایلوت را ازجمله دستاوردهای اجرایی شدن این طرح دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش حفظ امنیت و جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی در محیط تردد دانشجویان را از دیگر اهداف ایجاد این منطقه برشمرد.

دکتر فرزین حرکت دانشگاه‌ها به‌عنوان نهادهای پیشرو در حفظ زیست‌بوم بشر در عرصه نوآوری مدیریت سبز را امری ضروری دانست و گفت: مدیریت سبز با ترویج استفاده از انرژی‌های پاک، موجب کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی می‌شود.

افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش تقاضا برای مصرف انرژی، اغلب جوامع را با آلودگی‌های هوا روبه‌رو کرده است و افزایش آلاینده‌های زیست‌محیطی، تغییرات جوی و گرمایش زمین از علل اصلی برای حرکت جوامع امروزی به‌ویژه دانشگاه‌ها به سمت حمایت از انرژی‌های پاک و حفظ محیط‌زیست است.

س. س ۵۱/ ل. م ۵۴