عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: فرهنگ خود مراقبتی باید در جامعه نهادینه شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر گسترش برنامه های اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی در جامعه اظهار کرد: به طور حتم نهادیه شدن فرهنگ خود مراقبتی در میان مردم، سلامت جامعه را ارتقاء خواهد داد.

به گزارش وب دا، دکتر محمد رضا دارابی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران برنامه بسیج ملی غربالگری فشار خون که در تالار ابن سینا برگزار شد با بیان اینکه گسترش فناوری و تغییر در سبک زندگی موجب  افزایش بیماری های غیر واگیر از جمله فشار خون بالا شده است تصریح کرد: سلامتی بزرگترین نعمت خداوند است و  برای حفظ و صیانت از آن باید خود مراقبتی و خود کنترلی در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون برای افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی اظهار کرد: این برنامه با مشارکت و همکاری تمامی فعالان حوزه های بهداشتی، درمان و توسعه در درون سازمان و مشارکت سایر نهادها از جمله استانداری و شهرداری با موفقیت به اجرا در آمد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: اجرای برنامه های مختلف در سطح کشور این موضوع را اثبات کرده است که هر جا منافع مردم به ویژه سلامت آنان در میان باشد تمامی حوزه ها در مشارکت برای اجرای آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند و برگزاری برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون این موضوع را بیش از پیش به اثبات رساند.

دکتر محمد رضا دارابی با بیان اینکه پیش بینی می شد از جمعیت ۵ میلیون نفری ساکن در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در برنامه کنترل فشار خون باشند و بر اساس برنامه باید نیمی از این افراد زیر پوشش قرار می گرفتند تصریح کرد: با مشارکت تمامی واحدها در درون دانشگاه و دیگر سازمان ها یک میلیون  و ۳۵۰ هزار نفر معادل ۵۷ درصد از جمعیت هدف زیر پوشش قرار گرفتند که این امر موفقیت چشمگیری محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه بیش از ۳۳ هزار بیمار مبتلا به فشار خون بالا جدید شناسایی شدند اظهار کرد: شناسایی این افراد گام موثری در پیشگیری از بیماری های مرتبط با فشار خون بالا و کاهش آسیب های ناشی از آن محسوب می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیماری فشار خون بالا  در صورت درمان نشدن به موقع موجب آسیب های جبران ناپذیری بر قلب، کلیه و مغز می شود افزود: اجرای این طرح که بامشارکت مطلوب به اجرا درآمد نقش موثری در افزایش سلامت مردم خواهد داشت.

دکتر دارابی در پایان از تمامی کسانی که در درون و برون سازمان به نحوی در اجرای موفق این برنامه مشارکت داشته اند قدردانی کرد.

{jcomments on}