عمومی | دانشگاه کردستان

حاشیه‌های زیبای جشن ازدواج دانشجویی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، به عروسی آمده ام، به جشن عروسی خاص و متفاوت که شیرینی آن تا سالها در ذهن تداعی خواهد شد.
اما این بار خبری از مهمان های پر رنگ و لعاب،  تالار آنچنانی، گل آرایی گرانقیمت، تیم فیلمبرداری حرفه ای و خرج های نامتعارف نیست ، این بار به جشن ازدواج دانشجویانی آمده ام که در عین سادگی از عشق و علاقه لبریز هستند.
این دانشجویان راز زندگی را دریافته اند دوست داشتن را به درستی معنا کرده اند و برای خویشتن خویش و برای آرامش یکدیگر و به دور از رنگ و لعاب های کذایی دنیا، با تکیه بر خدا و یکدیگر آغازگر زندگی مشترکشان شده اند.
در تالار مولوی دانشگاه کردستان هستم سرم را می چرخانم و می بینم، یکی در گوش یارش چیزی می گوید و باهم خوشحالی می کنند،  دو زوج عکس سلفی یادگاری باهم می گیرند تا در دفتر زندگیشان ثبت کنند،‌ کمی آن طرفتر کسی موهای همسرش را با دست مرتب میکند و با شوق به چهره اش نگاه می کند.
شاید تا چند سال پیش  فکر می کردم دلیل ازدواج دانشجویی تنگدستی و فقر دو طرف است اما اکنون دریافته ام که سادگی و پرهیز از تجملات لازمه شروع هر کاری است. وقتی می شود با جشن کوچکی شاد بود چرا خود را در میان لیستی از کارهای عجیب و قبض های میلیونی اسیر کرد وقتی هزاران نفر برای لقمه ای نان حسرت به دل هستند چرا شادی را با آنها شریک نشد؟
جشن ازدواج دانشجویی نمونه کامل ازدواج آسان و بی آلایشی است که در میان همهمه امروز جامعه امری پسندیده و قابل تقدیر است.
ضرورت ترویج ازدواج آسان در بین جوانان
رییس دانشگاه کردستان در این مراسم ضمن تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن ازدواج آسان, اظهار کرد: ازدواج های دانشجویی موجب تشویق و ترغیب خانواده ها به ازدواج آسان می شود.
رحمت صادقی افزود: توجه خانواده ها به این سنت حسنه و تقویت آن ضروری است و باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه نیز مسئول نهاد رهبری در دانشگاه کردستان به اهمیت خانواده و ازدواج در اسلام پرداخت و اظهار کرد: قرآن بر مواردی تاکید کرده که توجه به آنها خانواده ها را به سوی خوشبختی سوق می دهد.
محرم بیابانی محبت و مودت و مدارا و رفتار خوب را از شروط زندگی موفق از دیدگاه قرآن دانست و از زوج های جوان خواست که این مهم را همواره مورد توجه قرار دهند.
نمایش طنز در خصوص ازدواج، اجرای گروه موسیقی، خوانندگی پرشور دامادها در سالن، خواندن خطبه نمادین عقد برای دو زوج و اهدای جایزه به جوانترین زوج که متولد ۷۸ بودند نیز از جمله بخش های این جشن پرشور دانشجویی بود.
در پایان نیز به قید قرعه به ۱۰ نفر از زوجین وام پنج میلیون تومانی اهدا شد و هدایایی نیز از سوی دانشگاه کردستان، سازمان برنامه و بودجه و ... برای زوج های دانشجو در نظر گرفته شد.