عمومی | بنیاد ملی نخبگان

آشنایی مستعدان و مخترعان با ظرفیت‌های بومی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای زمینه‌سازی برای آشنایی بیشتر اجتماع نخبگانی با چالش‌ها و مشکلات موجود در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی و همچنین فراهم‌شدن بستر مناسب برای تزریق تفکر نخبگانی به بخش‌های مورد نیاز، برنامه بازدید از شرکت شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد برگزار می‌شود.

مجتبی بنیادیان؛ رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری در این رابطه گفت: این سلسه بازدیدها در راستای اجرای برنامه‌های مصوب بنیاد و با هدف آشنایی مستعدان و مخترعان با پیشرفت‌های علمی، فناوری و صنعتی، ظرفیت‌های بومی و همچنین ایجاد روحیه اعتماد‌به‌نفس و خودباوری در مستعدان‌برتر و بهره‌مندی از توانمندی آنان در جهت حل مشکلات صنعت کشور برگزار می‌شود.

شرکت شیر خشک نوزاد پگاه با هدف تولید شیر خشک نوزاد در استان چهارمحال‌وبختیاری (کیلومتر ۱۷ جاده شهرکرد-اصفهان) تاسیس شده است. فاز مطالعاتی این شرکت از سال ۱۳۷۶ آغاز  و شرکت نایرو ( GEA-NIRO ) دانمارک به عنوان ارائه دهنده تجهیزات خط تولید و شرکت تاپفر ( TOEPFER ) آلمان به عنوان ارائه دهنده دانش فنی در زمینه بهداشت و ساختار محصول انتخاب شد.

این کارخانه از لحاظ وسعت و حجم سرمایه‌گذاری، بزرگترین پروژه صنایع شیر ایران بوده و یکی از بزرگترین کارخانجات تولیدکننده محصول شیر خشک نوزاد خاورمیانه است.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند برای حضور در این برنامه بازدید، تا ۲۲ تیرماه به سامانه بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری مراجعه کنند.