عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

تنگستانی ها بیشترین مشارکت در طرح ملی کنترل فشارخون در استان را به خود اختصاص دادند

مهندس عادل مقدس افزود: گروه هدف طرح ملی کنترل فشارخون در تنگستان ۳۷ هزار و ۴۲۲ نفر بود که در پایان این طرح ۳۳ هزار و ۷۸۵ نفر در پایگاههای ثابت شهرستان و ۴ هزار و ۳۰۵ نفر در ایستگاههای سیار شهرستان که شامل افراد بومی و غیربومی بودند، از لحاظ میزان فشارخون ارزیابی شدند.
وی تصریح کرد: با توجه به اهداف کلی بهداشت و درمان، پایان طرح ملی کنترل فشارخون برای شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان آغازی برای مراقبت و ارائه آموزش‌های لازم به صورت مستمر به مردم و بیماران شناسایی شده جدید خواهد بود و تلاش‌ها برای کاهش بیماری‌های قلبی عروقی در جامعه ادامه خواهد داشت.
مهندس مقدس خاطرنشان کرد: آنچه پرسنل بهداشت و درمان تنگستان علاوه بر کنترل فشار خون به مردم ارائه داده‌اند در برگیرنده این مهم است که تغذیه و تحرک به عنوان ارکانی اساسی و مهم در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی است و مردم باید به صورت هدفمند بر روی آنها تمرکز کنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان بیان داشت: مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان در تمامی سطوح و در همه حال آماده خدمت‌رسانی به مردم بوده و هست و امیدواریم کنترل فشارخون و ارزیابی مستمر سلامت در مردم نهادینه و سطح مراجعه آنان به مراکز بهداشتی برای ارزیابی سلامتی افزایش یابد.
مهندس مقدس ضمن تشکر از سازمان‌ها، ادارات و نهادهایی که با شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان همکاری داشته‌اند تاکید کرد: آنچه امروز در طرح کنترل فشارخون صورت گرفت نشان از عزم پرسنل بهداشت و درمان به خدمت‌رسانی مطلوب به مردم بود.

انتهای پیام/ ن.ا ۳۰۱۰