عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز و بصره عراق

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز، در نشستی که امروز (شنبه) در سالن کنفرانس دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، مسئولان دو دانشکده بر لزوم همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی با توجه به اشتراکات دو منطقه، تاکید کردند.

در این نشست دکتر احمد لندی رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: دانشکده کشاورزی قدیمی‌ترین واحد این دانشگاه است که با توجه به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی اعضای هیئت علمی آن می‌تواند در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی همکاری‌های لازم را با دانشکده کشاورزی بصره عراق داشته باشد.

وی، بیان کرد: اقلیم استان‌های خوزستان و بصره عراق شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارد که این مساله به خوبی زمینه همکاری‌های پژوهشی در حوزه کشاورزی دو منطقه را فراهم خواهد کرد.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز با اعلام آمادگی این دانشکده برای پذیرفتن ۱۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری دانشکده کشاورزی بصره از مهرماه امسال عنوان کرد: این دانشجویان می توانند کار تحقیقاتی خود را در در دانشگاه شهید چمران اهواز، سپری کنند.

دکتر لندی، افزود: همچنین دانشکده کشاورزی این آمادگی را دارد که با دانشکده کشاورزی بصره کارگاه ها و سمینارهای آموزشی مشترکی را برگزار نماید.

وی ادامه داد: در دانشکده کشاورزی سه مجله منتشر می‌شود که دانشیاران و استادان دانشکده کشاورزی بصره می‌توانند تقاضاهای خود را برای چاپ مقاله در این نشریات به دانشکده ارسال نمایند.

دکتر ساجد سعد حسن رئیس دانشکده کشاورزی بصره عراق نیز در این نشست با تقدیر از میزبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: امیدواریم بتوانیم با تلاش هرچه بیشتر زمینه های اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه مشترک میان دو دانشکده را فراهم نماییم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های مهم وزارت علوم کشور عراق انجام پژوهش‌های مشترک با دانشگاه‌های خارجی است.

گفتنی است دکتر ساجد سعد حسن رئیس دانشکده کشاورزی بصره عراق و هیئت همراه، قبل از آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری از بخش های مختلف دانشکده کشاورزی دانشگاه شهیدچمران اهواز بازدید کردند.

ل.م ۵۴