عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

فرهنگ سازی از اولین گام ها در پذیرفته شدن ایده های نو در کسب و کار است - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در مراسم افتتاحیه اولین رویداد ایده های استارت آپی این دانشگاه که روز چهارشنبه ۱۹ تیر ماه ۹۸ با حضور برخی از معاونین، اساتید، مسئولین و دانشجویان دانشگاه و دانشجویان شرکت کننده از دانشگاه های های قطب ۵ در سالن شهید قادری این دانشگاه برگزار شد گفت: فرهنگ سازی  و ایجاد اکوسیستم کارآفرینی نقش مهمی در ایده ها و کسب و کارهای نوپا ایفا می کند.

به گزارش وبدا جهرم؛ دکتر محسن حجت اظهار داشت: استارتاپ "سلامت شو "  دارای  دو بخش عمومی و ویژه است که این رویداد برای اولین بار با حضور دانشگاه های قطب پنج به مدت دو روز در دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شده است.

وی فرهنگ سازی و ایجاد بستر برای ارائه ایده های نوین کسب و کار و پذیرفته شدن آنها بسیار مهم دانست و افزود:  در ابتدا فرهنگ سازی ایده های نو کسب و کار و محصول محور می بایست از اساتید، نخبگان و دانشگاهیان آغاز شود و به دنبال آن  ایجاد بستر فرهنگی در جامعه و مردم است.


وی با اشاره به اهمیت شرکت های نوپا در اقتصاد کشور که یکی از مهم ترین مبناهای توسعه است گفت: ایده های خلاقانه در راستای ایجاد شغل و کسب و کار می تواند بستر را برای کارآفرینی جوانان و درآمد زایی آنان فراهم کند.

منصور تفویضی مدیر اداره تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ۱۸ تیم به مرحله نهایی استارتاپ سلامت شو راه یافتند و ۵۰ دانشجو از دانشگاه های علوم پزشکی ایران، اصفهان، شیراز، جهرم، لارستان، دانشگاه شیراز و دانشگاه آزاد اسلامی جهرم شرکت کرده اند.

وی بیان کرد: بعد از معرفی طرح ها و ایده ها توسط دانشجویان شرکت کننده، دو کارگاه پیاده سازی ایده و تکمیل فرم کسب و کار در روز اول و کارگاه تجاری سازی ایده در روز دوم این استارتاپ در دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار می شود.

وی حضور مستمر، برقراری نظم، کارگروهی و تیم سازی، ارزیابی فنی طرح و تکمیل بوم کسب و کار، ارائه مناسب و تکمیل فرم نظر سنجی را از امتیازات رقابتی تیم ها دراین استارتاپ دانست.
وی بیان کرد: استارتاپ سلامت شو دانشگاه دارای بخش  عمومی (ایده های کارآفرینی محصول محور)و بخش ویژه( ایده های نوآورانه در حوزه آموزش پزشکی) است که در ابتدا ۶۰ ایده برای این استارتاپ شو ارسال شد که ۵۱ ایده از این تعداد پذیرفته و پس از داوری های مجدد توسط داوران کمیته علمی دانشگاه نهایتا ۱۳ ایده در بخش عمومی و ۶ ایده در بخش ویژه به مرحله نیمه نهایی این استارتاپ را یافته است.

به گفته وی در کنار این ۱۸ ایده راه یافته به مرحله نهایی استارتاپ سلامت شو دانشگاه در هر بخش دو تیم ایده، رزرو نیز اعلام شده است که درصورت عدم حضور هریک از تیم های معرفی شده، تیم ایده رزرو می تواند در رویداد حضور یابد.