عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

گزارش مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دو کالای پزشکی فاقد کیفیت را از بازار کشور جمع کرد

بنا به اظهار مهندس طاهره دینکانی، رییس اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، از زمان راه اندازی سامانه ثبت گزارش مشکلات کیفی تجهیزات و ملزومات پزشکی توسط اداره کل تجهیزات پزشکی تاکنون، گزارش های ثبت شده در این سامانه توسط مراکز درمانی تابعه این دانشگاه، منجر به فراخوانی و جمع آوری یک مدل آنژیوکت و یک مدل پلیت کوتر فاقد کیفیت از سطح کشور شده است.

مهندس دینکانی این موضوع را روز ۱۸ تیر ۱۳۹۸ بیان کرد و گفت: علاوه بر مسوولین فنی ملزومات پزشکی مراکز درمانی، کلیه پزشکان، پرستاران، کارکنان، بیماران و حتی مراجعین مراکز درمانی کشور می‌توانند به منظور گزارش مشکلات کیفی و عملکردی تجهیزات و ملزومات پزشکی، از طریق پورتال اداره کل تجهیزات پزشکی به آدرس www.imed.ir و یا پورتال معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آدرس vcdf.qums.ac.ir زیرپورتال "گزارش مشکلات کیفی تجهیزات پزشکی "(MDR) ،نسبت به گزارش مشکل مشاهده شده اقدام نمایند.

آموزش استفاده از سامانه MDR با انتشار پوستر و پمفلت

این مقام مسوول گفت: به منظور بهره‌برداری از این سامانه، پوستر و پمفلت آموزشی طراحی و منتشر شده است که در پورتال معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در دسترس عموم کاربران قرار داده شده است.

مهندس دینکانی بیان کرد کلیه کاربران تجهیزات و ملزومات پزشکی، پس از مطالعه پمفلت و پوسترهای ذکر شده و فراگیری استفاده از سامانه MDR ، در صورت مشاهده هرگونه مشکل کیفی در تجهیزات و ملزومات پزشکی، می‌توانند موضوع را از طریق این سامانه به اداره کل تجهیزات پزشکی گزارش نمایند تا مشکل ذکر شده توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم جهت رفع آن صورت پذیرد.