عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

نشست صمیمی تیم یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، نشست صمیمی تیم یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان با دکتر صومی رئیس دانشگاه ومسئولین حیطه های شش گانه المپیاد دانشگاه روز چهارشنبه نوزدهم تیرماه نودو هشت در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه برگزار گردید.
رئیس دانشگاه ضمن تشکر از زحمات اساتید ودانشجویان منتخب در یازدهمین المپیاد علمی ادامه داد : دانشگاه مکانی برای آموزش وپژوهش وتربیت دانشجویان است و میزان موفقیت دانشگاه  رابا مراجعه به خروجی دانشگاه می توان سنجید یعنی اگر دانشگاه توانسته است استعداد های برتر را همراهی کند وزمینه های لازم را فراهم کند تا سرمایه های طبیعی جامعه  به نیروهای نخبه ای تبدیل شوند ، می توان گفت که دانشگاه در این زمینه موفق عمل کرده است .
دکتر صومی از اساتید ودانشجویان منتخب که برای دانشگاه افتخار آفرینی می کنند تشکر کرده واظهار داشت در سال ۲۰۱۳ رتبه دانشگاه ما در سایماگو ، سی وششمین دانشگاه کشور بود ولی الان در سایه تلاشها، دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر اساس آخرین رتبه بندیهای معتبر، رتبه چهارم در بین تمام دانشگاههای کشور ورتبه سوم بین دانشگاههای علوم پزشکی تیپ یک می باشد و رتبه ۵۸۲ در جهان هستیم .
رئیس دانشگاه اظهار امیدواری کرد که با انتخاب دانشجویان با استعداد وتامین نیازهای آنان و رفع موانع آموزشی وپژوهشی بتوانیم رتبه های بیشتری در مقاطع مختلف کسب کرده ورتبه دانشگاه را بهتر ودرخشانتر نماییم ودر حوزه علم باید تلاش زیادی کنیم تا از قافله علم عقب نمانیم .
دکترصومی با آرزوی موفقیت وپیروزی دانشجویان و در حمایت از منتخبین المپیاد علمی گفت : شما عزیزان از نمونه های انسانهای موفق هستید واگر در راستای هدف هایتان تلاش کنید هیچگاه شکست نخواهید خورد وما با توانمندی در  کنار شما هستیم وامیدواریم امسال نیز با روحیه بالاتر در المپیاد موفق شده وبا کسب رتبه های بالاتر در نیل به پیشرفت دانشگاه وعلم کمک شایانی کرده باشید .
شایان ذکر است دانشجویان فوق در مرحله اول که در ششم اردیبهشت ماه نودو هشت به صورت کلان منطقه ای وبا حضور ۶۰ نفر از دانشجویان در شش حیطه در تبریز برگزار شده بود،به رقابت پرداخته و ۳۷ نفر از دانشجویان فوق موفق شدند به مرحله دوم آزمون گروهی وانفرادی راه یابند که منتخبین این المپیاد علمی با حضور دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور که از ۱۸-۱۲مردادماه نودوهشت در تهران برگزار خواهد شد به رقابت خواهند پرداخت .
گفتنی است درپایان این نشست از تیم یازدهمین المپیاد علمی با اهداء جوایزی از طرف ریاست دانشگاه تقدیر بعمل آمده و به سوالات مطروحه دانشجویان از سوی رئیس دانشگاه ومسئولین مربوطه برای اصلاح هر چه بهتر امور پاسخهای لازم ارائه گردید.