عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

امام جمعه محترم تبریز در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مطرح نمود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب تبریز در جلسه ی هم اندیشی با اساتید هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه  که در محل مرکز توسعه پژوهش های بین رشته ای معارف اسلامی و علوم سلامت منطقه ۲ کشور در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار گردید، شرکت نمودند.

ایشان در طی این دیدار ، با مشایعت دکتر صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از دانشکده بازدید نموده و در جمع اساتید دانشگاه تاکید کردند؛  صف آرایی دشمن در برابر ملت ایران تنها برای این است که جلوی پیشرفت های ملت ایران را بگیرد.

امام جمعه محترم تبریز در این آیین گفتند: بی نیازی و البته بی اعتنایی ملت ایران به قدرت های جهانی و عدم وابستگی به آنها باعث فتح قله های موفقیت شده است

ایشان افزودند: با وجود تحریم های ظالمانه در همه حوزه ها پیشرفت های بدست آمده عامل دشمنی استکبار با ملت ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه درجا زدن و عقب نشینی خواسته دشمن و عامل دشمنی آنهاست، گفت: راهبرد مقاومت تدبیر رهبر معظم انقلاب در برابر دشمنان است که تمام سلایق هم با لبیک به این تدبیر ایران اسلامی را در مسیر توسعه و پیشرفت قراد داده اند.

ایشان ترویج سبک زندگی غربی را بخشی دیگر از توطئه های دشمنان عنوان کرد و گفت: نخبگان جامعه باید با راهبرد مقاومت، حرکت خود را متناسب با بخش هفتم گام دوم انقلاب تنظیم کنند و در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی تلاش جهادی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به جوانان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: جوانان در عین حال که عاطفی و احساسی هستند، اما افسران جنگ نرم هستند که باید میدان عمل را به آنها داد تا با سبک زندگی ایرانی- اسلامی ، پیشرفت های لازم در کشور حاصل شود.

دکتر محمد حسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز ضمن ابراز رضایتمندی از فعالیت های علمی گروه معارف اسلامی از توجهات ویژه امام جمعه محترم تبریز به فعالیت های بیمارستان ها و مراکز درمانی دانشگاه، قدردانی و تشکر نمودند.

در این دیدار حجت الاسلام  و المسلمین دکتر نوبری مدیر گروه معارف اسلامی نیز به معرفی و بیان دستاوردها و توانمندی های اعضای هیئت علمی این گروه آموزشی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر خیری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رئیس مرکز توسعه پژوهش های بین رشته ای معارف اسلامی و علوم سلامت نیز ضمن تبیین اهداف و دستاوردهای این مرکز، گزارش مختصری از عملکرد  مرکز توسعه پژوهش های بین رشته ای معارف اسلامی و علوم سلامت دانشگاه ارائه نمودند .