عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

امام‌جمعه خارگ: نگاه ویژه متولیان حوزه سلامت استان بوشهر به خارگ ستودنی است

حجت‌الاسلام موسی کمالی در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تحولات بهداشتی و درمانی صورت گرفته در جزیره خارگ زمینه‌ساز افزایش رضایتمندی مردم را فراهم می‌سازد.
حجت‌الاسلام کمالی با ابراز تشکر از خدمات حوزه سلامت به مردم جزیره خارگ افزود: افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت در خارگ نویدبخش بهبود کیفیت در ارائه خدمات بهداشتی درمانی در این شهر خواهد شد.
وی با اشاره به‌ضرورت گسترش فرهنگ سلامت در جامعه تصریح کرد: ستاد نماز جمعه خارگ آمادگی خود را به‌منظور همکاری با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ترویج فرهنگ سلامت جامعه اعلام می‌دارد.

مردم جزیره قهرمان خارگ شایسته دریافت بهترین خدمات هستند


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: رشادت مردم جزیره قهرمان خارگ در زنده نگه‌داشتن شریان حیاتی کشور در دوران جنگ تحمیلی سرمشقی برای درس ایستادگی است و این مردم سر افزار شایسته دریافت بهترین خدمات هستند.
دکتر سعید کشمیری با اشاره به اهمیت ارتقاء زیرساخت‌های بهداشتی جزیره خارگ گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی جزیره خارگ توسعه زیرساخت‌های بهداشتی درمانی این جزیره از اولویت‌های متولیان حوزه سلامت در استان بوشهر است.
دکتر کشمیری افزود: یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی ارتقاء زیرساخت‌های بهداشتی به‌منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها است و افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت در سه‌طبقه و افتتاح مرکز خدمات سلامت دهان و دندان در جزیره خارگ نیز بر اساس همین سیاست و رسالت بوده است.
وی با اشاره به گسترش خدمات بهداشتی درمانی برای مردم جزیره خارگ خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن بالگرد اورژانس ۱۱۵ در استان بوشهر خدمات اورژانس هوایی جزیره خارگ نیز تحت پوشش ویژه قرار گرفت.

ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه نیازمند مشارکت همگانی است


دکتر کشمیری افزود: برای افزایش سطح سواد سلامت در جامعه نیازمند مشارکت همه افراد هستیم و تریبون نماز جمعه یکی از موثرترین بخش‌ها برای ارتقاء و افزایش سطح سواد سلامت جامعه است.

تحصیل و تربیت نیروی انسانی بومی در جزیره خارگ


رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: با اخذ مجوز پذیرش دانشجو برای دانشکده بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست پذیرش، تحصیل و تربیت نیروی انسانی بومی استان بوشهر در جزیره خارگ نیز امکان‌پذیر می‌شود.
مسئول مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان بوشهر نیز در این نشست گفت: دین اسلام دستورات فراوانی در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها دارد.
نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر گفت: با بهبود شاخص‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها بسیاری از مشکلات حوزه درمانی نیز برطرف می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد احمدی افزود: تریبون نماز جمعه و جماعات، مبلغین و طلاب ظرفیت مناسبی برای ترویج فرهنگ سلامت است که در این زمینه مشتاقانه آماده هرگونه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی هستیم.
امام‌جمعه جزیره خارگ در نشستی با رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، قائم‌مقام رییس دانشگاه، معاون بهداشتی و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه از خدمات متولیان حوزه سلامت و ارتقاء زیرساخت‌های بهداشتی درمانی این جزیره تقدیر کرد، در این نشست مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر و مسئول مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان، معاون امور درمانی و معاون امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/م.پ-۱۰۲۵