عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر: بیش از ۲۶ هزار نفر در شهرستان دیّر غربالگری فشارخون شدند

احمد آخوندی در نشست با سرپرستان مراکز خدمات جامع سلامت با تقدیر از عوامل اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون در شهرستان دیّر گفت: با تلاش شبانه‌روزی مراقبین سلامت و بهوزران در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در شهرستان دیّر ، فشارخون بیش از ۲۶ هزار نفر از جمعیت ۲۸ هزار نفری گروه هدف اندازه‌گیری شد.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد جمعیت گروه هدف شهرستان دیّر غربالگری فشارخون شدند افزود: صد در صد فشارخون گروه هدف تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت بردخون ، آبدان و دوراهک توسط همکاران ما در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت اندازه‌گیری شده است.
وی ادامه داد: مرکز خدمات جامع سلامت بردستان ۹۹ درصد و مرکز خدمات جامع سلامت دیّر ۵۸ درصد غربالگری شدند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با بیان اینکه کاری که مراقبین سلامت و بهورزان در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون انجام دادند کاری بزرگ و زیربنایی برای کشور بود ، گفت: فشارخون یکی از مهم‌ترین بیماری‌های غیرواگیر و عارضه‌ای است که در صورت افزایش موجب کاهش کیفیت زندگی و سلامت فرد و زمینه‌ای برای بروز بیماری‌های قلبی، عروقی و کلیوی می‌شود.
آخوندی اضافه کرد: اگر به جای ساختن بیمارستان و تخت بیمارستانی بر برنامه شناسایی، غربالگری و پیشگیری اقدام کنیم در آینده نسل سالمی خواهیم داشت و با این همه مسائل و عوارض ناشی از بیماری‌های غیرواگیر مواجه نخواهیم بود.
وی یادآور شد: بسیج ملی کنترل فشارخون بالا از ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری در کشور آغاز  و تا ۱۵ تیرماه ادامه داشت.
انتهای پیام/ ح ن- ۳۰۵۰