عمومی | مرکز آموزش عالی شهید رجایی بابل

پیام رییس مجلس به اجلاس سراسری مدیران و روسای پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان

پیام دکتر علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به اجلاس سراسری مدیران و روسای پردیس های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور
نظام تعلیم و تربیت از رکن وثیق رشد و تعالی ملت هاست و از این حیث یگانه بی بدیل و مستقل از تاکید است چنانکه توجه و برنامه ریزی صحیح و اصولی در این بخش می تواند دستیابی به تعالی و شکوفایی جامعه را تحقق بخشد.
کشور ما با سابقه درخشان و تاریخ ارزشمند در زمینه دانش و معرفت نشان داده است که همواره مهد تعلیم و تربیت و بسترساز تحولات و نقش آفرینی های فرهنگی و علمی بوده است و وجود شمار فراوانی از مفاخر و اندیشمندان و پژوهشگران بیانگر این بلند بزرگ ایران در فراگیری و تولید علم است.
از نشانه ها و نمادهای بارز توجه به تعلیم و تربیت وجود هسته های آموزش عالی است که دانشگاه فرهنگیان در آن زمره بوده در جهت تامین تربیت و توانمند سازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش تشکیل گردیده است.
این مرکز بزرگ علمی کشور که به منظور استقرار نظام ملی تربیت معلم با رویکرد آموزش تخصصی و حرفه ای تربیت محور توسط وزارت آموزش و پرورش و با همکاری دستگاه های ذیربط شکل گرفت عمده ای در گسترش و تعمیق آموزی در کشور و همچنین در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته است.
با نگاهی اجمالی به ماموریت های دانشگاه فرهنگیان می توان به نمونه های بارزی از ایجاد تحول در آموزش و پرورش کشور از جمله تامین و تربیت معلمان و مدیران مدارس توانمندسازی و ارتقای شایستگی های عمومی تخصصی و حرفه ای و منابع انسانی تسهیل فعالیت های آموزشی و پرورشی در تلفیق علم و دین مشارکت در نهضت تولید علم و افزایش سهم تولیدات علمی در محتوای آموزشی و تربیتی نوآوری در نظام تربیت معلم و همچنین توسعه امر پژوهش و گسترش دانش نام برد �لگی بیانگر اقدامات در خور توجهی دانشگاه فرهنگیان بوده دستاورد آن تحولات چشمگیری در این بخش به شمار می آید.
اینجانب ضمن تجلیل از تمامی دست اندرکاران تعلیم و تربیت و نظام آموزشی که در مسیر پیشرفت کشور و شکوفایی استعدادهای فرزندان این ملت به عنوان آینده سازان جامعه می کوشند مزید توفیق و سلامتی ایشان در خصوص خدمتگزاران در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور را از خداوند متعال مسئلت می کنم.