عمومی | مرکز آموزش عالی شهید رجایی بابل

برگزاری اولین گردهمایی مسئولین کانون های بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در قم

دکتر خنیفر در افتتاحیه اولین گردهمایی مسئولین کانون های بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور: بسیج نیروی کارآمد در همه زمینه هاست.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور پردیس های استان قم؛ اولین گردهمایی مسئولین کانون های بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور روز دوشنبه مورخ ۹۸/۰۴/۱۷ در قم برگزار گردید.

دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در سخنانی بهخاطر نشان کرد: یکی از پرکاربردترین واژگانی که در جملات و کلام امام و مقام معظم رهبری دیده می شود کلمه بسیج است.

دکتر خنیفر گفت:کلمه بسیج با عناوین مختلف بیش از ۱۲۱۵ بار در سخنان امام خمینی (ره) آمده است.

وی بسیجی را اهل گمنامی و بی نشانی خواند و افزود: بسیجی بودن بهانه ندارد بلکه بها دارد و بسیجی می بایست بروز باشد، چرا که جنگ های آینده جنگ های دیجیتالی است، اهل علم و تعقل باشد زیرا دشمن زیرک است، اهل زندگی شهادت طلبانه، صاحب اراده و همت بلند، دغدغه مند و مسئولیت پذیر باشد تا اینکه خود را مسئول بداند نه مدیر مشغول.

وی بسیج را در سه برهه زمانی تقسیم کرد، بسیجی دیروز، بسیجی امروز و بسیجی فردا و ادامه داد: بسیجی دیروز بسیجی شوق، ایثار، مقاومت و عاشق شهادت بود. اما بسیج امروز دشمن شناس، حقیقت بین، با بصیرت و آگاه است و آینده نگر است.

در پایان دکتر خنیفر بیان داشت: بسیج اساتید استان ها می بایست دست راست و چپ ما باشند تا دانشگاه در مرحله اوج باشد.

شایان ذکر است در ابتدای این همایش محمدپور سرپرست مدیریت امور پردیس های استان قم با عرض خوش آمد گویی به حاضرین گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرمایند: «بسیج مظهر عظمت و نیروی کار آمد درونی کشور است.» امروز با توجه به توطئه های دشمن نقش بسیج اساتید در عرصه های مختلف بسیار مهم و کلیدی است و نقش بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان مهمتر.

در ادامه قاسم تبار مسئول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان به تشریح اهداف این همایش و برنامه های آتی بسیج اساتید پرداخت.

در ادامه وی به این نکته اشاره کرد: باید روی مجموعه هایی مثل نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و بسیج دانشجویی بسیج اساتید سرمایه گذاری انجام شود زیرا بازخورد مثبتی دارند سپس به گروه های رصدگر اشاره نمود و درخواست تشکیل گروه های رصد وپایش در موضوع های روز را نمود و ادامه دادند تا مسئولین و خود ما حرکت نکینم انتظارهایی که درباره بسیج داریم محقق نمی شود.

سپس دکتر ابن الدین جانشین بسیج اساتید کشور به این نکته پرداخت که جنبش استادی بسیج اساتید برای حل معضل های جامعه نشانه روی کرده است.

وی ادامه داد: بسیجی یعنی فرد علاقمند به کشور با انگیزه و دغدغه مند که برای کمک به کشور در حوزه های مختلف آماده است. دشمنان در این فکرند که به جامعه بباورانند که نظام ناکارآمد است اما نمی توانند چرا که دستاوردهای نظام گویای این است که تفکر بسیجی درهر جامعه ای باشد آن جامعه همیشه کارآمد است.