عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم

ارتقا امید به زندگی درایران/کاهش مرگ‌ومیر به دلیل بیماری‌های عفونی









رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های عفونی در کشور بسیار ناچیز شده است، گفت: شاخص‌های سلامت آحاد جامعه ارتقای چشمگیری یافته و روند بیماری‌ها نسبت به گذشته کاهش محسوسی داشته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه امروز در آیین افتتاح محل جدید مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس استان قم و آیین رونمایی از سامانه اتوماسیون اورژانس کشور با اشاره به عملکرد اورژانس استان قم گفت: تعامل بسیار مناسبی بین سازمان‌ها از جمله استانداری، نیروی انتظامی، راهداری، دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس ۱۱۵ در قم وجود دارد و این همدلی نسبت به استان‌های دیگر بارزتر است.

وی با بیان اینکه افتتاح مرکز ارتباطات عملیات اورژانس پیش بیمارستانی یکی از طرح‌های حوزه سلامت در مسیر توسعه و ارتقاست، افزود: در سال‌های گذشته تحول چشم گیری در حوزه سلامت رقم خورده و این اقدام‌ها ایران را در رده برجسته‌ترین کشورهای پیشرفته جهان در حوزه سلامت قرار داده است.

دکتر ایرانی خواه با اشاره به اینکه مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های عفونی در کشور بسیار ناچیز شده است، ادامه داد: شاخص‌های سلامت آحاد جامعه ارتقای چشمگیری یافته و روند بیماری‌ها نسبت به گذشته کاهش محسوسی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با بیان اینکه نیروی انسانی از جمله ملزومات تحول در حوزه سلامت است، گفت: یکی از اهداف افتتاح مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس پیش بیمارستانی توجه و تکریم شایسته نیروی انسانی است که به ارتقای خدمات رسانی به بیماران کمک شایانی خواهد کرد.