عمومی | دانشگاه کردستان

در پی حواشی خبرنگاران کنگره مشاهیر کرد صورت گرفت؛ قدردانی و دلجویی رییس دانشگاه کردستان از اصحاب رسانه استان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر رحمت صادقی در بازدید از خبرگزاری های استان با اشاره به اینکه برگزاری اولین کنگره بین المللی مشاهیر کرد، کار فرهنگی عظیم و در نوع خود بی نظیری بود، گفت: دانشگاه کردستان به سهم خود از همه رسانه ها و زحمات شبانه روزی خبرنگاران که نقش بسیار موثری در راستای اطلاع رسانی و برگزاری هرچه بهتر این کنگره داشتند تقدیر و بابت قصور صورت گرفته در برخورد با برخی از عکاسان و خبرنگاران استان دلجویی می کند.

وی افزود: شروع تدابیر کنگره مشاهیر کرد به فروردین سال ۹۷ برمی گردد که پس از مشخص شدن زمان برگزاری، به طور کلی ۶ کمیته برای اجرای این کنگره تشکیل و طی آن کمیته اجرا به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته علمی نیز بر عهده دانشگاه کردستان گذاشته شد.

صادقی عنوان کرد: روسای این کمیته ها، به عنوان شورای راهبردی کنگره به ریاست استاندار کردستان، فعالیت های خود را مشخص و اجرا کردند، در این راستا دانشگاه کردستان به عنوان کمیته علمی، ۶ کارگروه تشکیل داد و با معیارها و شاخص های تعیین شده به انتخاب مشاهیر پرداخت و همچنین برای اجرای سه پنل در زمینه های مختلف برنامه ریزی کرد.

وی با تاکید براینکه دانشگاه کردستان فقط در انتخاب مشاهیر دخالت داشت و مابقی اجرای کار بر عهده سایر کمیته ها بود، ادامه داد: بر اساس ساز و کار تعریف شده، کمیته علمی با مشاهیر منتخب در ارتباط بود و از آنها برای حضور در کنگره دعوت کرد و سپس اخذ ویزا، صدور دعوتنامه و تهیه بلیط هواپیما به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان کمیته اجرایی گذاشته شد.

رییس دانشگاه کردستان افزود: متاسفانه تعدد کمیته های تشکیل شده در راستای برگزاری این کنگره موجب ناهماهنگی های زیادی شد، به طوری که برخی از مدعوین به دلیل عدم اخذ ویزا نتوانستند در کنگره مشاهیر کرد، حضور یابند و یکسری هم با مشکلات زیادی به کنگره آمدند.

صادقی تفکیک دو کمیته علمی و اجرایی از هم و سپردن آن به دو ارگان مختلف را از عوامل اصلی ناهماهنگی های اجرایی کنگره بین المللی مشاهیر کُرد ذکر و عنوان کرد: در راستای قصور و ناهماهنگی های پیش آمده در کنگره همه ما مسئول هستیم.

وی مکان برگزاری کنگره را از دیگر عوامل موثر بر هرج و مرج پیش آمده دانست و گفت: برخی از مشاهیر اعلام کرده بودند که حضور آنها در این کنگره در گرو برگزاری مراسم در خود دانشگاه است و در غیر این صورت حضور نخواهند داشت، چرا که کمیته علمی در دانشگاه کردستان بود و همچنین خود استاندار هم تمایل داشتند که این مراسم در دانشگاه برگزار شود.

رییس دانشگاه کردستان بیان کرد: از طرفی در روز اختتامیه مهمان های پیشبینی نشده زیادی برای شرکت در کنگره حضور داشتند و این در حالی است که ظرفیت تالار مولوی دانشگاه ۵۰۰ نفر است.

وی افزود: علی رغم اعلام اینکه تالار مولوی دانشگاه کردستان برای برگزاری کنگره کهنه و کوچک است، این مکان برای برگزاری مراسم انتخاب شد و ما نیز بنا به تعهد خود در فرصت باقیمانده و در حد توان در صدد بازسازی آماده کردن سالن برآمدیم.


وی در پایان با اشاره به اینکه با تمام این اوصاف، برگزاری اولین کنگره بین المللی مشاهیر کرد، کار فرهنگی عظیم و در نوع خود بی نظیری بود، یادآور شد: دانشگاه به سهم خود از همه رسانه ها و زحمات شبانه روزی آنها تقدیر و بابت قصور صورت گرفته در برخورد با عکاسان و خبرنگاران استان دلجویی می کند.