عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

گزارش پایانی فاز اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون در معاونت غذا و دارو




به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز،  دکتر محبوب نعمتی معاون غذاودارو دانشگاه در پایان طرح بسیج ملی اندازه گیری فشار خون گفت: خوشبختانه این طرح با موفقیت خوبی همراه بوده و استقبال زیادی نیز از طرف مردم استان داشت و در وهله اول حساس کردن مردم به مقوله فشار خون بالا بود که با اطلاع رسانی بموقع بخصوص در فضاهای مجازی و اندازه گیری فشار خون در سطح کشور این هدف دست یافتنی شد.
دکتر نعمتی ادامه داد: تمام مردم قضیه افزایش و بالا بودن فشار خون را جدی گرفته و با بهینه کردن نوع غذای مصرفی و کاهش نمک و بالا بردن فعالیت روزانه بصورت مداوم سعی در تغییر سبک زندگی و کاهش فشار خون بخصوص در سنین بالا را داشته باشند.
معاون غذا ودارو افزود: به آسانی و با توجه به نشانگر رنگی برچسب محصولات خوراکی و آشامیدنی میزان نمک هر ماده غذایی تولیدی با رنگهای مختلف نشان داده شده که جهت کنترل و کاهش نمک های خوراکی موجود در مواد غذایی روشی سریع می باشد.
وی همچنین تاکید کرد: کسانی که بعد از مراجعه به پزشک و یا مراحل بعدی پیگیری،  فشار خون بالا دارند پیگیر بیماری خود بوده و با عمل به توصیه های ذکر شده جهت کنترل فشار خون و تشخیص پزشک معالج از داروهای تجویزی استفاده کنند که البته مشکلی در تامین این نوع دارو ها در کشور نداریم.
دکتر محبوب نعمتی همچنین از همراهی داروخانه های استان جهت اندازه گیری فشار خون قدردانی کرده ادامه داد: بیش از ۲۵۰۰ نفر در داروخانه های استان فشار خون خود را در این طرح اندازه گیری و ثبت کردند که گامی موثر برای ادامه همکاری داروخانه های استان برای پیاده سازی دیگر طرح های سلامت خواهد بود.
وی همچنین اظهار کرد: در معاونت غذا و دارو با پیاده سازی این طرح علاوه بر اندازه گیری فشار خون پرسنل این معاونت ، ارباب رجوع ها نیز در این طرح شرکت کرده و واحدهای تولیدی نیز استقبال و همکاری خوبی در این طرح داشته اند که از همکاری آنها نیز تشکر و قدردانی می شود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در طرح های سلامت آینده نقش معاونت غذا و دارو به عنوان نقش پیشگیرانه و هشدار دهنده پر رنگ تر و همکاری واحدهای تولیدی و داروخانه های استان بیش از پیش چشمگیرتر باشد.