عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

تفاهم نامه سه جانبه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی، شهرداری مشهد و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منعقد شد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان خراسان رضوی، با حضور دکتر مرتضی تشکری رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان خراسان رضوی، دکتر محمد شکرچی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دکتر محمدرضا کلائی شهردار مشهد و به منظور ایجاد و گسترش همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی، تفاهم نامه ای بین این دانشگاه، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شهرداری مشهد منعقد شد.

این تفاهم نامه با در نظر گرفتن ظرفیت ها و امکانات طرفین و بهره برداری از توانمندی های علمی و تخصصی از طریق تسهیل در برقراری ارتباط با بخش ها و اجزای دانشگاه، شهرداری و مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی را فراهم آورد.

ارتقاء خطر پذیری شهر مشهد، ارتقاء سطح ایمنی در برابر آتش و سوانح در ساخت و سازها، سرانه سبز شهری، دشت مشهد، بهسازی ساختمان ها و همایش ها و کارگاه های مشترک علمی پژوهشی و دوره های آموزشی مناسب از محوری ترین مباحث این تفاهم نامه بود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان خراسان رضوی در این جلسه با بیان توانمندی ها و امکانات این دانشگاه، آمادگی واحد استانی خراسان رضوی را برای سرعت بخشیدن به اجرای مفاد تفاهم نامه اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی  در این جلسه بر بکارگیری روش‌های علمی به منظور کاهش مخاطراتی که مردم را تهدید می‌کنند، تاکید کرد.

در ادامه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اظهار کرد: شهروندان با مخاطرات مختلف مواجه و آسیب‌پذیرند و باید با استفاده از روش‌های علمی  و کاربردی هر کاری از دستمان بر می‌آید، انجام دهیم تا خطر کمتر مردم را تهدید کند.

وی در ادامه گفت: در مقابل در می‌یابیم که ما چقدر غفلت کرده‌ایم. شهرها را به شدت گسترش داده و بر جمعیت شهرهای بزرگ افزودیم. با سیاست‌گذاری صورت گرفته تمرکز ایجاد کردیم. این در حالیست که مردم آسیب‌پذیرند و از نظر جانی نمی‌توانیم آن ها را تامین کنیم.

دکتر محمد شکرچی زاده با بیان اینکه این تفاهم‌نامه پیرامون موضوعات کلیدی و مهمی در باب زلزله و ایمنی  و حریق است، خاطرنشان کرد: باید در زمینه اجرای مفاد این تفاهم‌نامه سریعا وارد عمل شد. حتی بهتر از تهران می‌توانیم عمل کنیم. چرا که انسجام و یکپارچگی مدیریت شهری مشهد به گونه‌ای است که می‌توان امیدوار بود این پروژه در مشهد، به مراتب زودتر از تهران به نتیجه برسد.

وی افزود: باید ویرایش جدید را در ریز پهنه‌بندی آغاز کنیم تا کار دقیق تر انجام شود.

سپس شهردار مشهد عنوان کرد: ما نیز از هر گونه فعالیت که برای رفاه و آسایش بیشتر شهر و ساکنان آن باشد حمایت می کنیم و این تفاهم نامه نیز در همین راستا بین شهرداری مشهد، مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی و دانشگاه علمی کاربردی استان خراسان رضوی منعقد شد.