عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

افتتاح در مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبرداد:
بزرگترین ساختمان اورژانس شمالغرب کشور به زودی افتتاح می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بزرگترین ساختمان اورژانس شمالغرب کشور اوایل مرداد ماه در مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز افتتاح خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع)، دکتر محمد حسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت:  با توجه اینکه اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) تبریز یکی ازپر مراجعه ترین واحد های اورژانس شمالغرب کشور هست از این رو احداث ساختمان اختصاصی و مجزا به اورژانس در این مرکز ضروری به نظر رسیده و احداث گردید که در یک ماه آینده شاهد افتتاح بزرگترین ساختمان اورژانس شمالغرب کشور خواهیم بود.
دکترصومی با اشاره به افزایش چشمگیر فضای بیمارستانی در مرکزآموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریزگفت: با افتتاح این ساختمان بالغ بر ۹ هزار متر مربع به فضای بیمارستانی این مرکز اضافه شده و علاوه بر این بیش از ۲هزار متر مربع فضا نیز بازسازی شده و به این مجموعه اضافه خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: این ساختمان  در سه طبقه و مجموعاً بیش از یکصد و ده  تخت به عنوان بزرگترین اورژانس شمالغرب کشور فعالیت خواهد داشت.
وی ادامه داد: در حال حاضر اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) تبریزروزانه  با پذیرش بیش از ۴۰۰ بیمار پر ترددترین اورژانس شمالغرب محسوب شده و امیدواریم با افتتاح ساختمان جدید بتوانیم هم در جهت کاهش بار مراجعه و هم در جهت ارائه خدمات درمانی با کیفیت به هموطنان اقدامات موثری را به سرانجام برسانیم.

دکترصومی اضافه کرد: با افتتاح این ساختمان زمینه برای فعالیت بیش از ۴۰۰ نفر نیروی کار کادر درمانی فراهم خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه معضل اساسی بیمارستان امام رضا (ع) با افتتاح این ساختمان حل خواهد شد گفت: با توجه به اینکه تمام هماهنگی های لازم بین بخشهای مرتبط با اورژانس انجام شده بسیاری از مشکلات مربوط به پذیرش و بستری اورژانس در این مرکز حل خواهد شد.
صومی اظهار داشت : بیش از ۹۰ درصد پیشرفت کار در ساختمان جدید اورژانس انجام یافته که با تسریع در روند تکمیل پروژه می توانیم از یک ماه آینده در این ساختمان ارائه خدمت نمائیم.
وی افزود: از مجموع یکصد و ده تخت اورژانس جدید تعداد ۸ تخت برای آی سی یو اورژانس و ۲۸ تخت بیمارستانی تحت نظر و مابقی تخت برانکاردی مخصوص اورژانس در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر بخشهای تحت نظر و آی سی یو، دپارتمان طب اورژانس به همراه کلاسهای آموزشی و نیز امکانات رفاهی مستقل برای اساتید و دستیاران طب اورژانس در نظر گرفته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی  با اشاره به فعالیت بخشهای مختلف اختصاصی در ساختمان جدید اورژانس گفت: این ساختمان منطبق بر استاندارد های روز جهانی و بررسی نیازهای منطقه ای احداث گردیده تمامی تجهیزات و امکانات موجود در ساختمان جدید اورژانس از نظر کیفی از بهترین نوع می باشند.
وی بیان داشت: طرح  این ساختمان با پیشنهاد متخصصین طب اورژانس و طراحی و اجرای آن توسط مهندسین و معماران صاحب نام انجام یافته است.
دکترصومی گفت : قسمت‌های مختلف این ساختمان متشکل از اورژانسهای مدیکال،اورژانس اطفال، اتاق های عمل اورژانس، بخش تحت نظر اورژانس، آی سی یو اورژانس و بخشهای پاراکیلینکی ( سونوگرافی، رادیولوژی و....)  می باشد.
دکترصومی ادامه داد :یکی از ویژگی‌های استاندارد این ساختمان وجود بخش احیای(cpr) و پست(cpr)  و icu اورژانس جداگانه هست که اخیرا به این مجموعه اضافه شده است.
این گزارش حاکی است، مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز با بیش از هزار تخت و ارائه خدمات درمانی، تشخیصی تخصصی و فوق تخصصی برای هموطنان به عنوان بزرگترین مرکز جنرال آموزشی و درمانی شمالغرب کشور محسوب می‌شود.