عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

قریب به ۵۰ هزار نوبت دهی در سه ماهه اول سال ۹۸ در کلینیک های تخصصی چهارمحال و بختیاری انجام شد

وبدا؛ مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماهه نخست سال ۹۸، ۴۹ هزار و ۴۶۶ نوبت دهی از طریق سیستم های تلفنی، اینترنتی و اپلیکیشن برای مراجعین کلینیک های تخصصی استان انجام شده است.
به گزارش وبدا؛ عنایت الله سمیع افزود: از این تعداد ۱۱هزار و ۷۶۲ نوبت دهی در فروردین ماه و در ماه های اردیبهشت و خردادماه نیز به ترتیب ۲۰ هزار و ۶۵۹ و ۱۷ هزار و ۴۵ مورد نوبت دهی انجام شده است.
وی، بیشترین نوبت دهی ها را از طریق سامانه تلفنی و به ترتیب در سه ماهه اول نه هزار و ۴۲۴، ‌۱۵هزار و ۹۰۶ و ۱۲ هزار و ۷۹۹ مورد اعلام کرد.
سمیع گفت: تعداد نوبت دهی ها در پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی (ع) در فروردین ماه هشت هزار و ۱۸۲ مورد،‌ اردیبهشت ماه ۱۴هزار و هشت مورد و در خردادماه ۱۱هزار و ۹۹۲ مورد بوده است.
به گفته وی، نوبت دهی های کلینیک حضرت رسول (ص) نیز در فروردین ماه دوهزار و ۹۴، در اردیبهشت ماه چهارهزار و ۱۲۸ و در خردادماه سه هزار و ۱۳ مورد بوده است.
مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری ، آمار مراجعات به کلینیک سیدالشهداء فارسان را در سه ماهه اول سال جاری، شش هزار و ۴۹ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد یکهزار و ۴۸۶ مورد مربوط به فروردین ماه، دوهزار و ۵۲۳ مورد به اردیبهشت ماه و مابقی در خردادماه انجام شده است.
سمیع با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تسریع و تسهیل روند نوبت دهی به مراجعین کلینیک های تخصصی استان اظهار داشت: راه اندازی سیستم اینترنتی به آدرس: nobat.skums.ac.ir و فراهم نمودن امکان نصب اپلیکیشن بر روی سیستم های کامپیوتری و گوشی های همراه و تبلت برای رفاه حال مراجعین از جمله اقدامات صورت گرفته می باشد.
وی تصرییح کرد: همچنان اخذ نوبت از طریق سیستم تلفنی بیشترین آمار را به خود اختصاص می دهد و این درحالی است که با نصب اپلیکیشن بر روی گوشی تلفن همراه و یا ورود به سامانه اینترنتی می توان به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن از پزشک مورد نظر نوبت دریافت نمود.
وی گفت: هم اکنون ۴ خط مخابراتی امکان برقراری ۱۲۰ ارتباط را به صورت همزمان جهت متقاضیان فراهم نموده است لذا در فاصله زمانی کوتاه ظرفیت نوبت دهی تلفنی به اتمام رسیده و این در حالی است که امکان اخذ نوبت از طریق اینترنت و اپلیکیشن وجود دارد ولی، متقاضیان موفق به دریافت نوبت نمی شوند.
مدیر آمار و فناوری اطلاعات این دانشگاه افزود: پیگیری ها برای راه اندازی کیوسک در ورودی کلینیک امام علی (ع) بمنظور تسهیل نوبت دهی و پرداخت هزینه ویزیت پزشک در حال انجام است و به زودی هم استانیان عزیز از این خدمت نیز بهره مند خواهند شد.
سمیع در ادامه از با اشاره به فراهم شدن امکان نوبت دهی از سه طریق تلفنی، اینترنتی و اپلیکیشن و رایزنی برای راه اندازی کیوسک ، از هم استانیان خواست با توجه به فراهم شدن زمینه و امکانات لازم برای تسهیل روند نوبت دهی از امکانات و خدمات نوین نوبت دهی بهره گرفته و با مراجعه به سایت nobat.skums.ac.ir نسبت به نصب اپلیکیشن نوبت دهی بر روی گوشی های خود اقدام نمایند.