عمومی | مرکز آموزش عالی شهید رجایی بابل

گزارش سفر یک روزه دکتر طاهری نیا به استان مازندران، تیرماه ۹۸

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان مازندران، همایش یک روزه"یکصدیم سال تاسیس تربیت معلم و هشتادو چهارمین سال تاسیس تربیت معلم در استان مازندران" که به همت مدیریت امور پردیس های استان و پردیس ها و مراکز آموزش عالی استان در سالن کنفرانس پردیس دکتر شریعتی ساری برگزار شده بود، در روز ۱۰ تیرماه به کار خود پایان داد. دکتر طاهری نیا معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان جهت سخنرانی در این همایش بزرگ  به شهرستان ساری سفر کرد.
از جمله برنامه های معاونت پژوهش و فناوری در این سفر یک روزه، علاوه بر سخنرانی در همایش فوق می توان به تجلیل از پیشکسوتان تربیت معلم استان،  بازدید از المان شهید گمنام و قرائت فاتحه بر مزار شهید(در حاشیه همایش)، بازدید از نمایشگاه هشتادو چهارسال تاسیس تربیت معلم در استان مازندران، رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی پیشگامان تربیت معلم مازندران اشاره کرد.
در ابتدای این مراسم با شکوه جناب آقای دکتر اسلامی راد؛ سرپرست دانشگاه فرهنگیان مازندران ضمن خوشامدگویی به مهمانان، توضیحاتی را درخصوص حوزه های فعالیت های دانشگاه در عرصه های آموزشی، پژوهشی و اجرایی ارائه نمودند.در ادامه این مراسم دکتر رمضانی و سرکار خانم کتایون باوند سوادکوهی، گزارشی از چگونگی روند تهیه و چاپ کتاب تاریخ شفاهی پیشگامان تربیت معلم مازندران، ارائه نمودند و مدعوین از نزدیک با این کتاب فاخر آشنا شدند. آقای دکتر اسلامی راد نیز ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه این کتاب ارزشمند، درباره سابقه تاریخی تربیت معلم در استان مازندران توضیحاتی به مدعوین محترم ارائه دادند.
در ادامه دکتر طاهری نیا با بیان اینکه انتظارات و شرایط را باید طوری تنظیم کرد که بتواند پاسخگوی دانشجویان و اساتید و کارکنان باشد، گفت: یادآوری نقش تربیت معلم در توسعه فرهنگ کشور می تواند در بازخوانی این وضعیت به ما کمک کند. وی اضافه کرد: بستر دانشگاه فرهنگیان به اندازه نیاز آموزش وپرورش است و البته در کنار آن باید به امر کیفیت در آموزش نیز بپردازیم. طاهری نیا عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان تربیت محور و فضا و کارکردش تربیتی است. وی بیان کرد: حتی پژوهش دانشگاه فرهنگیان نیز تربیت محور است و فارغ التحصیلان این دانشگاه مدیران موفقی در جامعه هستند؛ چراکه این دانشگاه تعالی بخش و انسان ساز است. ایشان در پایان با بیان اینکه مازندران به اعتبار پیشینه تاریخی، تمدنی و تاریخ معاصر موجب مباهات و زینت ایران است اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان استان مازندران بهترین عملکردها را دارد و در عرضه سند مکتوب و تاریخ جامع تربیت معلم سهم بسیار خوبی داشته است.