عمومی | دانشگاه صنعتی امیرکبیر

حضور در نمایشگاه MINEX2017

روز پنجشنبه ششمین نمایشگاه ماینکس در حالی به پایان رسید که اتحادیه ی انجمن های علمی-دانشجویی مهندسی معدن ایران نخستین حضور خود را در میان جامعه ی صنعتی بخش معدن کشور تجربه می نمود.
در این نمایشگاه غرفه اتحادیه که با استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان همراه بود، میزبان بزرگانی همچون جناب آقای مهندس ناصرنیا مشاور وزیر و پیشکسوت گرانقدر معدنی، جناب آقای مهندس اسماعیلی ریاست محترم سازمان نظام مهندسی معدن ایران، حامی اتحادیه جهت حضور در نمایشگاه، جناب آقای مهندس بهرامن ریاست محترم خانه معدن ایران، جناب آقای دکتر احمدزاده هروی نخستین وزیر صنایع و معادن پس از انقلاب اسلامی، جناب آقای دکتر کتیبه ریاست محترم دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جناب آقای دکتر ناظری ریاست محترم کمیته معدن قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران، مدیران عامل شرکت ها، روسای سازمان های نظام مهندسی و خانه معدن استان ها بود، که در نشست های جداگانه ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی ایفای نقش موثر اتحادیه در عرصه معدن کشور، پیشنهاد های ارزشمند خود را به منظور پیشبرد اهداف اتحادیه مطرح نمودند.

اعضای اتحادیه نیز با حضور در غرفه شرکت های داخلی ضمن معرفی اتحادیه و اهداف آن پیشنهاد های خود را برای همکاری در زمینه رفع نیاز ها و چالش های این شرکت ها اعلام نمودند.
با توجه به ماهیت نمایشگاه و تمایل شرکت های خارجی به فعالیت در حوزه معدنی ایران کمیته روابط بین الملل اتحادیه ضمن رایزنی با شرکت های خارجی با اشاره به ظرفیت علمی و دانشگاهی مهندسی معدن کشور و نقش اتحادیه در شبکه سازی و برقراری ارتباط میان شرکت های خارجی و مراکز علمی و صنعتی ایران به بررسی زمینه های همکاری اعم از برگزاری کنفرانس در ایران، برگزاری کلاس های آموزشی از طرف شرکت، پذیرش دانشجوی فعال برای گذراندن دوره به عنوان کارآموز تحت نظر شرکت و استخدام پس از فارغ التحصیلی دانشجو در شرکت خارجی پرداختند.
شرکت های بین المللی از کشور های روسیه، فرانسه و آلمان ضمن استقبال از همکاری با اتحادیه پس از دریافت اطلاعات و راه های ارتباطی، خواستار برگزاری جلسات پیرامون تفاهم برای انجام اقدامات مشترک شدند.
در روز پایانی نیز نشست اعضای شورای مرکزی، دبیران کمیته ها و بازرس اتحادیه به منظور بررسی تفاهم های بدست آمده در نمایشگاه و برنامه ریزی برای پیگیری آنها برگزار شد. همچنین در این نشست بازرس اتحادیه گزارشی از عملکرد سه ماه و دبیران کمیته ها برنامه های آتی خود را ارائه نمودند.