عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

پایلوت طرح گروه های تشخیصی وابسته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا می شود

مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوریهای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای پایلوت طرح گروه های تشخیصی وابسته (DRJ) در بیمارستان ها و مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

دکتر حسین ابراهیم زاده در گفتگو با وب دا با بیان اینکه یکی از پایه های اصلی اصلاح نظام سلامت، اصلاح نظام پرداخت است اظهار کرد: یکی از روش های پیشرفته نظام پرداخت در سطح دنیا روش " گروه های تشخیصی وابسته یا (DRJ)" که استفاده از این روش باعث می شود منابع نظام سلامت به نحو بهینه مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح  بیمارستان ها به جای هزینه زایی تلاش می کنند با کارایی و بهره وری بالاتر خدمات مناسبی را به بیماران ارائه دهند.

مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوریهای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرای طرح گروه های تشخیصی وابسته (DRJ) را با توجه به شرایط مالی کنونی وزارت بهداشت یکی از اقدامات اساسی در راستای کاهش هزینه ها در بیمارستان ها عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماگی لازم را برای اجرای این طرح داراست و اقدامات اولیه و هماهنگی لازم با وزارت بهداشت در این زمینه انجام شده است.

دکتر ابراهیم پور اصلاح نظام کد گذاری در بیمارستان ها را یکی از اقدامات اساسی در اجرای طرح گروه های تشخیصی وابسته عنوان کرد و گفت: بر این اساس باید کدگذاران کدهای جدید را در سیستم HIS وارد کنند تا نظام پرداخت سازمان های بیمه گر مبتنی بر این گروه ها قرار داده شود.

به منظور اجرای طرح گروه های تشخیصی وابسته (DRJ) و آشنایی گروه های هدف با این برنامه،  نشستی با حضور جمعی از کارشناسان و مسئولان حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

همچنین در این نشست کدگذاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد با نظام استاندارد کد گذاری وگروه بندی هزینه ها در گروه های تشخیصی آشنا شدند.