عمومی | مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند

برداشت ۱۲۸ تن در هکتار چغندر قند در آزادشهر

احتمال استقرار کارخانه چغندر قند در گلستان زیاد است.
رئیس جهاد کشاورزی آزادشهر گفت: شهرستان آزادشهر در طرحی آزمایشی، ۳ هکتار اززمینهای زراعی خود را زیر کشت چغندر قند برد و در برداشت این محصول و بر اساس کیل گیری انجام شده توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، مشخص شد، از هر هکتار ۱۲۸ تن چغندر قند برداشت خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر آزاد، سید عبداله حسینی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به دلیل نیازهای داخلی به قند و شکر و در راستای اقتصاد مقاومتی طرح توسعه کاشت چغدر قند در استان گلستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: شهرستان آزادشهر نیز در همین راستا در طرحی آزمایشی، ۳ هکتار اززمینهای زراعی خود را زیر کشت چغندر قند برد و در برداشت این محصول و بر اساس کیل گیری انجام شده توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، مشخص شد، از هر هکتار ۱۲۸ تن چغندر قند برداشت خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی آزادشهر تصریح کرد: از آنجا که نمونه استانی برداشت چغندر قند در استان گلستان ۹۰ تن در هکتار است، به احتمال زیاد، برداشت چغندر قند در آزادشهر به عنوان نمونه استانی و یا حتی نمونه ملی معرفی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به میزان برداشت چغندر قند در آزادشهر و استان گلستان، احتمال استقرار کارخانه قند و شکر در این استان دور از انتظار نیست.

حسینی در خصوص زمان کشت چغندر قند گفت: این محصول همزمان با گندم کشت می شود و در اواخر خرداد برداشت می شود و کشاورزان می توانند کشت پاییز نیز داشته باشند.