عمومی | دانشگاه صنعتی امیرکبیر

آشنایی با پایگاه داده‌های تحقیقاتی مالی

دانشکده مهندسی صنایع وسیستمهای مدیریت دانشگاه صنعتی امیر کبیر ، همایش «آشنایی با پایگاه داده‌های تحقیقاتی مالی ایران» را با همکاری مرکز مالی ایران برگزار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : همایش «آشنایی با پایگاه داده‌های تحقیقاتی مالی ایران» دوم آبان‌ماه سال جاری ساعت 17-15 در آمفی‌تئاتر دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.
در این همایش قرار است پایگاه داده‌های تحقیقاتی مالی ایران، اپلیکیشن بانک جامع اطلاعات مالی ایران، دوره‌های آموزشی بلندمدت دانشگاه در حوزه مالی (DBA in Finance) و برخی از مدارک حرفه ای مهم بین‌المللی در حوزه علوم مالی معرفی شوند.
همچنین در حاشیه این همایش، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز مالی ایران و دانشکده مهندسی صنایع و سیستمهای مدیریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.
علی نقوی، مدیرعامل مرکز مالی ایران با تاکید بر نقش این شرکت در ارائه خدمات حرفه‌ای بازارهای مالی مطابق با استانداردهای بین‌المللی هدف از برگزاری این همایش را توسعه همکاری‌های علمی با نهادهای علمی و پژوهشی کشور مانند دانشگاه‌ها، افزایش تفاهم نامه های عملیاتی شدۀ ، تقویت تحقیقات و تولیدات علمی، افزایش زمینه های مطالعاتی، فراهم شدن فرصت لازم برای جذب اساتید و دانشجویان، طراحي برنامه¬هاي دانش افزایی به منظور تقویت مهارت¬ها و آگاهی های لازم برای فعالیت¬ در بازار سرمایه عنوان کرد.
پایگاه داده‌های تحقیقاتی مالی ایران به نشانی www.ifdc.ir فروردین امسال با هدف ارائه داده‌های اقتصادی مورد نیاز اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و سایر فعالان بازارهای مالی و همچنین نمایش آنان به صورت گردآوری شده و در قالب‌های نوین، ایجاد شده است. علاوه بر این در سال جاری، مرکز مالی ایران با تولید نرم‌افزار بانک جامع اطلاعات مالی ایران IFDB توانست به یکی از اهداف خود که تسهیل ارتباطات و جریان اطلاعات در بازارهای مالی است؛ بسیار نزدیک شود. این اپلیکیشن شامل اطلاعات ابزارهای مالی و کالاهای قابل معامله در بورس های کشور و اطلاعات نهادهای مالی ایران است و این امکان برای کاربران وجود دارد تا به ابزارها و کالاها بر حسب بورس‌ها و بازارهای آنها نیز دسترسی پیدا کنند.
دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به عنوان یک نهاد علمی موثر و سرآمد در تمامی عرصه های آموزشی، پژوهشی، نوآوری و ارتباط با صنعت در برگزاری این همایش سهم عمده‌‌ای داشته‌است. دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌های مدیریت به عنوان مبتکر و اولین ارائه دهنده دوره‌ مهندسی مالی در مقطع کارشناسی ارشد، در حال توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود در حوزه مالی است. همکاری در زمینه‌های علمی، مشاوره‌ای، پژوهشی و آموزشی در موضوعات مرتبط با بازار مالی ودر چارچوب اهداف و سیاست‌های مورد توافق طرف‌های تفاهم‌‌نامه در حوزه‌های مختلف از جمله بندهای این تفاهم نامه است.
امیر هامونی مدیر¬عامل شرکت فرابورس ایران، علی نقوی مدیرعامل مرکز مالی ایران و امید مومن عضو هیات علمی دانشگاه ازاد کردستان و مشاور مدیریت ریسک بانکهای کشور در این همایش سخنرانی خواهند کرد.
لازم به ذکر است حضور در این همایش برای عموم دانشجویان و اساتید آزاد است. با توجه به ظرفیت محدود، برای نام نویسی با شماره های 66724343-66724545 مرکز مالی ایران تماس بگیرید.