عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی: ۳۲ واحد متخلف صنفی در شهرستان دیّر جریمه و تعطیل شد

احمد آخوندی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: تهیه، توزیع و نگهداری مواد غذایی سالم و بهداشتی از اهمیت خاصی برخوردار است و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی باید دارای شرایط بهداشتی لازم باشند تا مردم بتوانند با آرامش خاطر مواد غذایی مورد نیاز خود تهیه کنند.
وی با بیان اینکه سه ماه نخست سال جاری بیش از ۱۶۸ تن مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی در شهرستان دیّر معدوم‌ شد، افزود: این کالاها عمدتاً مواد غذایی صادراتی بود که توسط کشور مقصد مرجوع شد که شامل سیب‌زمینی، کاهو، فلفل دلمه، هندوانه، گوجه‌فرنگی، انار، لیمو، گل‌کلم، خرما، بادمجان و خربزه بوده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: طی همین مدت، هزار و ۷۵۰ بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت پذیرفت که تعداد ۳۲ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی که پس از طی مراحل قانونی ۵ واحد پلمپ شد.
وی افزود: در همین مدت نیز ۳۳۸ نمونه‌برداری از مواد غذایی که ۱۸ مورد از آن نامطلوب گزارش شده که برابر مقررات با متصدین برخورد قانونی صورت گرفت.
آخوندی با تاکید بر استفاده از دستگاه‌های سنجش سلامت مواد غذایی گفت: از این دستگاه‌ها در محل‌های تهیه و توزیع استفاده می‌شود و شامل تستر روغن، شوری‌سنج، دماسنج نفوذی و لیزری و بار میکروبی‌سنج است که در صورت عدم سلامت محصول بلافاصله اقدام قانونی اعمال می‌شود.
وی تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۵۷۶ مورد تست سلامتی توسط دستگاه‌های پرتال سنجش انجام شده است.
انتهای پیام/ ح ن- ۳۰۵۰