عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

کلنگ زنی مرکز خدمات جامع سلامت مرحومه نیک اقبال در جهرم - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹

صبح امروز ۹ تیر ماه ۹۸ مرکز خدمات جامع سلامت مرحومه نیک اقبال با حضور نماینده مردم جهرم، سرپرست فرمانداری ویژه جهرم، رئیس و برخی از معاونین دانشگاه و تعدادی از مسئولین شهر در شهرک فرهنگ شهر در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع کلنگ زنی شد.

دکتر محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار داشت: این پروژه درمانی با کمک خانواده خیر ارزشمند مرحومه نیک اقبال با اعتبار ۲ میلیارد تومان در زمینی به متراژ ۱۵۰۰ متر مربع و زیر بنای نزدیک به ۷۵۰ متر مربع در شهرک فرهنگ شهر جهرم کلنگ زنی شد.

وی افزود: ساخت مرکز خدمات جامع سلامت در منطقه فرهنگ شهر جهرم از ملزومات و نیاز های اساسی مردم این منطقه بود که خدا را شکر با کمک خانواده نیک اندیش سلامت مرحومه نیک اقبال این پروژه درمانی کلنگ زنی شد و مراحل ساخت آن به زودی آغاز می شود.

دکتر محمد رضا رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت:  خیرین ارزشمند نقش پررنگی در ساخت پروژه های درمانی شهرستان جهرم دارند و با ساخت این مرکز خدمات جامع سلامت، مردم این منطقه برای مشکلات بهداشتی و درمانی خود نیاز به طی کردن مسیر طولانی به مرکز شهر ندارند.

وی افزود: این پروژه درمانی یکی از مطالبات اصلی مردم بود که خوشبختانه با همکاری اداره راه و شهر سازی استان و شهرستان، قطعه زمینی در منطقه فرهنگ شهر جهرم برای حوزه درمان تغییر کاربری یافت که به یاری خدا و کمک خانواده خیر ارزشمند مرحومه نیک اقبال و تلاش های دانشگاه علوم پزشکی جهرم در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

دکتر رضایی نقش دستگاه های اجرایی در جذب خیرین و حمایت از آنان را مهم دانست و گفت: در ساخت پروژه های سلامت و آموزش و پرورش در کشور خیرین در کنار دولت از بازوان توانمند بوده و هستند و دستگاه های اجرایی نقش بزرگی در حمایت و جلب اعتماد خیرین دارند. بسیاری از پروژه ها در کشور با وجود حضور خیرین و پای کار بودن آنان نیمه تمام مانده است که این نشان از ضعف دستگاه های اجرایی است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی جهرم از نمونه نهادهای دولتی است که توانسته با حمایت و ایجاد اعتماد، خیرین سلامت را به خوبی جذب و پروژه های درمانی خیرساز را در موعد مقرر به اتمام برساند.

وی با اشاره به افتتاح ۲۰ میلیارد تومان پروژه درمانی خیر ساز در فروردین سال ۹۸ با حضور وزیر محترم بهداشت،درمان و آموزش پزشکی کشوردر شهرستان جهرم گفت: خوشبختانه از دانشگاه علوم پزشکی جهرم در کشور به عنوان دانشگاه ملی یاد می شود به طوری که در حوزه درمان نقشی فراتر از شهرستان و حتی مرکز استان را ایفا می کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون شهرستان جهرم یکی از قطب های درمانی مهم در جنوب استان فارس محسوب می شود که با داشتن امکانات و تجهیزات درمانی و متخصصین حاذق علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مردم شهرستان و شهر های همجوار، مراجعه کنندگانی از دیگر مراکز استان نیز دارد.

وی با اشاره به بهره برداری نزدیک بیمارستان ۳۱۰ تخت خوابی جهرم گفت: این پروژه از دیگر پروژه های بزرگ است خیرین بزرگوار در آن نقش داشتند که با افتتاح و بهره برداری آن تخت های بیمارستانی این شهرستان به ۷۰۰ تخت نیز می رسد.