عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

حضور پررنگ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، در جدید ترین رتبه بندی جهانی شانگهای

مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی  دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کسب رتبه های شاخص  این دانشگاه در آخرین رتبه بندی شانگهای خبر داد.

دکتر بیژن ملائکه در گفتگو با وب دا اظهار کرد: در رتبه بندی موضوعی سال ۲۰۱۹ شانگهای، دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد در حوزه داروسازی و علوم دارویی در رده ۱۵۱ تا ۲۰۰، در حوزه بهداشت عمومی در رده ۱۵۱ تا ۲۰۰ و  در حوزه   پزشکی بالینی رده ۳۰۱ تا ۴۰۰را به خود اختصاص دهد که این جایگاه شاخص و قابل توجهی می باشد.

وی تصریح کرد:  با توجه به  آخرین نتایج  اعلام شده توسط پایگاه رتبه بندی شانگهای، ۳۲ دانشگاه ایرانی توانستند در بین برترین دانشگاه های دنیا قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد : یکی از نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها که همواره مهم و مورد توجه است نظام رتبه‌بندی شانگهای می‌باشد که توسط دانشگاه چینی شانگهای جیوتانگ انجام می‌گیرد. در این رتبه بندی دانشگاههای جهان بر اساس شاخص های تعداد مقالات ISI ، نسبت میزان استنادات داده شده به مقالات ISI دانشگاه در هر حوزه موضوعی به میانگین استنادات داده شده به مقالات چاپ شده در دنیا در همان حوزه موضوعی(شاخص استنادات نرمال شده)، نسبت تعداد مقالات ISI دانشگاه که دارای حداقل دو نویسنده از دو کشور مختلف هستند به کل مقالات دانشگاه(شاخص همکاری های بین المللی)، تعداد مقالات چاپ شده در مجلات برتر ISI و تعداد جوایز علمی معتبر جهانی که توسط پژوهشگران دانشگاه کسب شده است، در ۵۴ رشته موضوعی بررسی و ارزیابی می شوند.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به اینجا مراجعه نمایند.

{jcomments on}