عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه

کتاب « سیر تحول نظریه های سرمایه های انسانی » از سوی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه تالیف شد.

تالیف کتاب « سیر تحول نظریه های سرمایه های انسانی» توسط استاد دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه - مجلسی


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، کتاب « سیر تحول نظریه های سرمایه های انسانی » از سوی عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه تالیف شد .

دکتر فاطمه ذیگلری، مولف این اثرگفت: از آنجایی که نیروی انسانی توانا و متخصص به عنوان منبع اصلی قادر به توسعه منابع دیگر می باشد، چناچه این نیرو انسانی متخصص به لحاظ علمی و دانشی بتواند نیازهای خود را در حد اعلی بر طرف نماید و بستر مناسبی در جامعه و دانشگاه برای برآورد نیازهای علمی آنها فراهم گردد، جامعه و دانشگاه می توانند در راه رشد و توسعه و بالندگی هر چه بیشتر گام بردارند.

وی گفت: بر اساس نظریه های سنتی مدیریت، کارکنان سازمان ها از عوامل تولید محسوب می شوند که بعدها بر اساس نظریه های اقتصادی و در هزاره جدید به این نتیجه رسیدند که کارکنان سازمان ها برتر از عامل تولید و به عنوان سرمایه هر سازمان محسوب می شوند و امروزه سرمایه انسانی با ارزش ترین دارایی و سرمایه هر سازمان و کشور است، چرا که در توسعه پایدار، انسان، محور توسعه شناخته می شود.

این مولف تصریح کرد: سرمایه انسانی کارآمد و خلاق تعیین کننده قدرت و توان رقابتی سازمان ها و کشورهاست. مزیت رقابتی تابع مولفه هایی هم چون: رهبران اثربخش و تیم موثر مدیران ارشد، عملکرد نقش های اصلی نسبت به رقبا و عملکرد نیروی انسانی است. بنابر این شرط موفقیت سازمان ها داشتن مزیت رقابتی است که آنها را از دیگر سازمان های رقیب خود متمایز می سازد.

مولف کتاب « سیر تحول نظریه های سرمایه های انسانی » افزود: بنابراین شرط موفقیت سازمان ها داشتن مزیت رقابتی است که آنها را از دیگرسازمان های رقیب خود متمایز می سازد.امروزه مزیت رقابتی جای خود را به رقابت مشارکتی داده است و سازمان ها می توانند از طریق مشارکت دادن سرمایه انسانی کارآمد و موثر، همکاری های وسیع تر در سطح توسعه ای هموار و ایجاد نمایند و توان خود را در راه رسیدن به اهداف سازمانی مضاعف نمایند.

دکتر ذیگلری تصریح کرد: در این کتاب سعی شده، سیر تحول نظریه های سرمایه انسانی به طور جامع از اوایل تفکر اقتصادی شروع و سپس سرمایه انسانی با ذکر مفاهیم مربوطه در مدیریت و مدل های سرمایه انسانی، ساختار جامع و مختصر فراهم آورد.

این مولف گفت: این کتاب در ۹۳ صفحه به تیراژ ۱۰۰۰ نسخه از سوی انتشارات یارمانا منتشر و در دسترس دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری قرار دارد .