عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس

نشست مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان با رئیس دانشگاه

همکاری دو جانبه اداره کل بهزیستی استان هرمزگان در دیدار مدیرکل این اداره با رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس رقم خورد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس همکاری دوجانبه در موضوعات روانشناسی و حقوقی را مفید و ارزشمند خواند و گفت : در حوزه های مذکور می توان با برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی، راه اندازی دفاتر مشاوره روانشناختی و حقوقی در تقویت بنیه این مراکز سهیم بود.

مهدی باقری افزود: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در کنار مدیران گروه روانشناسی و حقوق باید با برنامه ریزی صحیح، تعیین هدف و برقراری ارتباط تنگاتنگ با اداره کل بهزیستی نگاهی علمی را با تعیین راهکارهای پژوهشی برای حل یا پیشگیری از مشکلات اجتماعی رقم بزنند.

وی یادآوری کرد که دانشگاه باید در جهت حل مشکلات و معضلات جامعه ، نسخه علمی بپیچد وسعی کند در این مسیر آگاهانه و با برنامه ریزی حرکت کند.

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به موضوع آسیب های اجتماعی  در جامعه و نقش بهزیستی در این عرصه گفت: بخشی از آسیب‌های اجتماعی در حوزه سازمان بهزیستی است که در بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی به مسائلی چون طلاق، کودکان کار، زنان بی سرپرست و ... می‌پردازد و در همین راستا نیز چندین پایگاه اجتماعی در استان در محلات پر آسیب و حاشیه‌ای شهرها راه‌اندازی شده‌ و مشغول خدمات دهی است.

غلامحسین رنجبر انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین را یکی از راههای شفاف برای همکاری در حوزهی آسیب های اجتماعی دانست و گفت: استفاده از پتانسیل دانشگاهیان در رشته های روان شناسی ؛ جامعه شناسی، حقوق و... می تواند کمک شایان توجه ایی به اداره کل بهزیستی نماید.

وی یادآوری کرد در صورت همکاری و استفاده از پتانسیل دانشجویان علاقه مند در حوزه های تحت پوشش بهزیستی، ما برای جذب نیروهای علاقه مند، کاردان و با انگیزه دچار مشکل نخواهیم شد و این خود می تواند ما را در بالا بردن کیفیت خدمات یاری رساند.

در این جلسه که معاونان اداره کل بهزیستی هرمزگان و معاون پژوهشی و مدیران گروه های روانشناسی و حقوق حضور داشتند مقرر شد تا طی یک جلسه ای موارد همکاری تدوین و طی یک تفاهم نامه به امضای طرفین برسد.