عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

پلمب ۵ باب نانوایی متخلف در سبزوار


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: پنج باب نانوایی به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی توسط بازرسین بهداشت محیط در این شهرستان پلمپ شد.

به گزارش وبدا / دکتر فاطمه نوده ضمن اعلام خبر فوق در گفتگو با خبرنگاروبدا اظهار کرد: در بازرسی های انجام شده توسط بازرسان بهداشت محیط در تیرماه سال جاری، ۵ باب نانوایی به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی در سبزوار شناسایی و پلمپ شدند.

وی افزود: این تعداد نانوایی از نانوایی های خانگی واقع در حاشیه شهر بودند که با شرایط غیر بهداشتی وسوخت نامناسب (چوب) اقدام به تولید و عرضه می کردند که سبب پلمپ این واحدهای صنفی شد.

دکتر نوده با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در تولید وعرضه نان،تاکید کرد: باید در پخت نان دقت لازم و نکات بهداشتی از جمله رعایت نظافت شخصی کارکنان، شرایط نگهداری آرد، فرآوری صحیح خمیر و استفاده از آرد با منشاء مشخص مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه توجه به اهمیت این مقوله همواره بحث نظارت در سلامت نان را به طور ویژه در دستور کار قرار داد است، خاطرنشان کرد:همشهریان گرامی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق سامانه ۱۹۰ به معاونت بهداشت اطلاع دهند تا اقدامات لازم در اسرع وقت صورت پذیرد.