عمومی | دانشگاه حضرت معصومه (س)

با هدف تشریک مساعی؛

همکاری در آموزش زبان فارسی و انگلیسی، برگزاری کارگاه های کوتاه مدت تخصصی برای اساتید و دانشجویان، تبادل اساتید و دانشجویان جهت انجام امور آموزشی و پژوهشی، مبادله تجربیات در زمینه آموزش های غیر حضوری، ارائه تسهیلات کمک آموزشی به دانشجویان و همکاری برای شناسایی و جذب دانشجویان در دو مرکز از مهمترین مفاد تفاهم نامه در زمینه آموزشی است.

همچنین در زمینه پژوهشی نیز می توان به همکاری در ارزیابی و اجرای طرح های پژوهشی، تبادل تجارب و همکاری در برگزاری همایش ها، تهیه و انتشار اسناد علمی مورد نیاز طرفین، تهیه ویژه نامه های علمی مشترک، استفاده از امکانات پژوهشی طرفین و اجرای مشترک پروژه های علمی مشترک اشاره کرد.

در زمینه فرهنگی و تبلیغی نیز تبادل اطلاعات و تجربیات شناخت فرهنگ کشورها، تهیه اقلام فرهنگی مشترک، برگزاری همایش ها و دوره های کوتاه مدت فرهنگی و استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره دو طرف و توسعه همکاری های فرهنگی و تبلیغی برای نشر شعائر مذهبی بویژه قرآن کریم مورد تفاهم قرار گرفت.

همکاری در دعوت از اندیشمندان کشورهای دیگر، تبادل میهمانان خارجی دو مجموعه و استفاده از ظرفیت یکدیگر در شناسایی و جذب خیرین و حامیان مادی و معنوی نیز مفاد تفاهم نامه همکاری در زمینه ارتباطی ثبت شد.

دکتر ابراهیم عبدی پور، رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) در این جلسه با اشاره به مزایای دانشگاه تک جنسیتی گفت: وجود چنین دانشگاهی می تواند برای دانشجویان دختر خارجی جذاب باشد و در صورتی که جایگاه این دانشگاه از سوی مسوولین وزارتی تقویت شود، تاثیرات مثبتی بر جامعه خواهد داشت.

وی دانشگاه حضرت معصومه (س) را محل خوبی برای ارائه رشته های تحصیلی ویژه بانوان دانست و افزود: رشته هایی مدنظر است که علاوه بر ایجاد فرصت اشتغال پذیری برای بانوان، الزامات شرعی حضور آنان در جامعه را برآورده سازد.

دکتر عبدی پور رویکرد این دانشگاه را مهارت افزایی برای دانشجویان در حوزه های اجتماعی و سبک زندگی عنوان نمود و گفت: در این دانشگاه در کنار رشته های تحصیلی، مهارت مورد علاقه دانشجویان در زمینه غیر درسی تقویت می شود تا در آینده زیرساختی برای رونق اقتصاد خانواده به عنوان یک واحد تولیدی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه نیز با اعلام آمار ۵۱ هزار نفری دانشجویان این مجموعه در داخل و خارج کشور افزود: ۳۷ درصد از این دانشجویان را بانوان تشکیل می دهند که این مخاطبان به همراه ظرفیت های دیگر مجموعه در حوزه انسانی، حوزه اسلامی و فرهنگ و زبان، فرصت خوبی برای همکاری این دو مجموعه است.

وی با اشاره به نیاز دانشجویان خارجی به مهارت های کاربردی در کشورهای محل سکونتشان و همچنین لزوم یادگیری زبان فارسی برای آن ها و انجام اقدامات مناسب در این زمینه، ابراز امیدواری کرد که انتقال تجربیات و همکاری عملیاتی دانشگاه حضرت معصومه (س) و جامعه المصطفی(ص) نتایج مطلوبی را در پی داشته باشد.