عمومی | موسسه آموزش عالی تابناک

توجه به آموزش های مهارتی در اولویت برنامه های وزارت علوم است

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: توجه به آموزش های مهارتی در اولویت برنامه های وزارت علوم است و در یک سال گذشته برنامه های درسی دانشگاهها در راستای مهارت آموزی بیشتر به دانشجویان مورد بازبینی و بازنگری قرار گرفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی روز سه شنبه در چهارمین کنگره ملی آموزش‌های عالی مهارتی، فناوری و اشتغال در دانشگاه تهران اظهار داشت: بر اساس تکلیف قانونی برنامه ششم توسعهکشور برای مهارت آموزی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ساماندهی آموزش عالی، وزارت علوم توجه به مهارت‌آموزی را در اولویتبرنامه‌های خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه دو مجموعه بزرگ و کارآمد، دانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل ارزشمندی در زمینهمهارت آموزی دارند، تصریح کرد: با برنامه ریزی وزارت علوم طرح مهارتآموزی به دانشجویان همه دانشگاه‌های کشورآغاز شده است.

دکتر غلامی خاطرنشان کرد: طرح آشنایی دانشحویان با مهارت‌های شغلی رشته‌های تحصیلی در ترم گذشته در دانشگاه علامه طباطبایی، به عنوانبزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور اجرا شد و در سایر دانشگاه‌ها نیز به اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: اشتغال‌پذیری و مهارت‌آموزی دردانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها که تحصیلات به مدارکسنتی منجر می‌شود مناسب‌تر به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علمی – کاربردی و فنی و حرفه‌ای، هم اشتغال داشته باشند و هم کارآفرین باشند.

وی افزود: کشور ما ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و با مهارت آموزی به دانشجویان و برنامه ریزی های دقیق و البته همراهی و همکارهای نهادهایمتولی امر اشتغال، می‌توان تاحد زیادی مشکل نبود اشتغال را برای جوانان حل کرد.

چهار مین کنگره ملی آموزش‌های عالی مهارتی روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن در تالار علامه‌امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و سهم آموزش علمی کاربردی در نظام آموزش عالی، نقش آینده پژوهشی در آموزش عالی مهارت و فناوری، جایگاه صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی مهارت و فناوری و کاربست پژوهش و فناوری در توسعه اشتغال از محورهای این کنگره است.