عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت شهدای ۷ تیر ماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان

به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) و بزرگداشت شهدای ۷ تیر مراسمی روز چهارشنبه ۵ تیر ماه ۹۸، با حضور رئیس دانشگاه، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان، در مسجد باقر العلوم(ع) دانشگاه شهیدباهنر کرمان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر حمزه رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) و همچنین شهادت آیت الله سید محمد حسینی بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب که در واقع ۷ تیر ماه سال ۱۳۶۰ به شهادت رسیدند را تسلیت گفت.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه روایتی از امام صادق (ع) بیان کرد و گفت ایشان می‌فرمایند: "مَن آمَنَ بِنا و صَدَّقَ حَدِیثَنا وَانتَظَرَ امرَنا کانَ کَمَن قُتِلَ تَحتَ رایَهِ القائِمِ " آن که به ما ایمان آورَد و سخن ما را تصدیق کند و منتظر امر فرج ما باشد، همچون کسی است که زیر پرچم قائم به شهادت برسد.

وی افزود: همه کسانی که در انقلاب چه در به ثمر رسیدن انقلاب و چه در دوران هشت سال دفاع مقدس رفتند و جان دادند و خون پاکشان را نثار کردند، همگی ایمان و تصدیق سخن اهل بیت بودند و به واسطه همین ایمان ایستادن و مقاومت کردند و نگذاشتند که این انقلاب آسیب ببیند.

جت الاسلام و المسلمین حمزه در خصوص شهدای هفتم تیر گفت: این حادثه شش روز پس از عزل بنی‌صدر از ریاست‌جمهوری صورت گرفت، سه روز قبل از وقوع این حادثه، محمد جواد قدیری، عضو کادر مرکزی سازمان مجاهدین خلق و طراح اصلی انفجار مسجد ابوذر که در آن آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، امام جمعه وقت تهران مورد سوءقصد قرار گرفت، به دوستان خود با اطمینان خبر داده بود که روز هفتم تیر کار یکسره خواهد شد. در نهایت در غروب هفتم تیر، سازمان مجاهدین خلق توانستند با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی جمع ارزشمندی از سران انقلاب و مسوولان نظام جمهوری اسلامی را به شهادت برسانند. این درحالی بود که در آن روزها نیروی دفاعی جمهوری اسلامی در حال جنگ با رژیم بعثی بود، اما دشمن این بار از درون با خیانت و تعاملی منافقانه  آشکار ضربه‌ای جبران ناپذیر وارد کرد.

وی عنوان کرد: آیت الله سید محمد حسینی بهشتی قبل از شهادتش فرمودند: ما بار دیگر نباید اجازه دهیم، استعمارگران برای ما مهره سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند، تلاش کنیم کسانی را که متعهد به مکتب هستند و سرنوشت مردم را به بازی نمی گیرند، انتخاب شوند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در ادامه تصریح کرد: این انقلاب اسلامی راحت به دست نیامده است چه بسا کسانی که مقاومت، استقامت و به شهادت رسیدند تا این انقلاب به پیروزی برسد و امروزه دشمنان انقلاب اسلامی با نقش‎‌های متعددی از جمله جنگ نظامی، تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی قصد نابودی این انقلاب را دارد و ما همگی باید در هر پست و مقامی که هستیم در جهت پیروزی و شکوفایی انقلاب اسلامی تلاش کنیم و نگذاریم که این انقلاب به دست نا اهلان بیافتد.