عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

مراسم تکریم و معارفه حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام

آیین معارفه مدیرکل جدید حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد ایلام، با حضور مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام ، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان ایلام ، روسای واحدها و مراکز آموزشی این استان برگزار شد.

در این مراسم سید مجید موسوی مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد علمی، فرهنگی، پژوهشی و اجتماعی کشور و مولود انقلاب اسلامی است. حدود دو و نیم سال است با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی و انتصاب دکتر ولایتی که شخصیتی انقلابی فرهیخته و باسابقه است مسیری نو، تحولی و جهشی در عملکرد دانشگاه رقم خورده است و با انتخاب دکتر طهرانچی که از مفاخر علمی و دانشمندان برجسته کشور هستند به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، این مسیر نورانی، با عظمت و تحولی که آغاز شده است مسیر بالندگی را طی و قطعاً به پیشرفت اهداف متعالی انقلاب اسلامی کمک می‌کند. در دانشگاه آزاد اسلامی تلاش ارزشمند و مستمری با پیگیری و هدایت دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی بر اساس تلاش خلاقانه، استفاده از ظرفیت نیروهای انقلابی و نیروهایی که انگیزه خدمت و رشد و تعالی کشور را دارند شروع شده تا دانشگاه آزاد اسلامی به جایگاه والای خود در زمینه‌های پژوهشی، علمی و ... در تراز انقلاب اسلامی برسد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های گذشته، به دلیل سیاست‌گذاری غلط در بحث‌های اعتقادی، علمی، سیاسی، مالی، اخلاقی و رفتاری دچار یک سری آسیب‌ها شده است که به واسطه این آسیب‌ها ظرفیت دانشگاه مغفول مانده و دانشگاه نتوانسته به افق‌های بلند دست پیدا کند. باید آسیب‌های پیش رو (به جا مانده از گذشته) را از بین ببریم تا فرصت‌ها در پیش روی ما پدید آیند؛ تا نیروهای پاکدست قائل به ارزش‌های اسلامی با روحیه جهادی و عزمی استوار دانشگاه را به جایگاه واقعی خود برسانند. امام خمینی (ره) با پشتوانه معنوی و اعتقادی، تمام طاغوت‌ها را کنار زدند و اگر انقلاب اسلامی نبود ما شاهد این همه بالندگی در عراق، لبنان، سوریه، بحرین، یمن و ... نبودیم. باید الگوی امام خمینی (ره) سرلوحه تمام کارها باشد. امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که شاگرد مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است به عنوان پرچم‌دار انقلاب اسلامی، با هوشمندی هرچه تمام‌تر مسیر انقلاب اسلامی را طی می‌کند و همه فتنه‌ها و نقشه‌های پیچیده دشمنان که برای زمین‌گیر کردن انقلاب طراحی می‌شوند را با شکست مواجه می‌کند. رهبر معظم انقلاب با اعتماد به نفس و شجاعت در مقابل چشم جهانیان می‌گوید: «من ترامپ را لایق دادن پیام نمی‌دانم» و مجاهدین فی سبیل الله (سربازان امام زمان (عج)) پهباد فوق پیشرفته آمریکا که نماد پیشرفت و اقتدار آنان بود را پس از رهگیری، رصد و پایش سرنگون می‌کنند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرصتی تاریخی برای جامعه دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کردند (مدیریت جدید دانشگاه) و عنایت ویژه‌ای به این دانشگاه دارند و این فرصتی به متدینین، انقلابی‌ها و نیروهای ارزشی، با تفکر جهادی است و ما باید قدر این فرصت را بدانیم.

موسوی با اشاره به گزارش عملکرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت:  گزارش خوبی ارائه شد که در آن به ۳۷ مورد اقدام از جمله صرفه‌جویی دو و نیم میلیاردی در هزینه‌ها در سال ۹۷ نسبت به سال قبل است؛ که یک کار انقلابی است. حرکت‌های جهادی در ایلام شکل گرفته از جمله فراهم کردن امکانات برای کارمندان و اساتید و خانواده‌های آنان در سراسر کشور جهت سفر به عتبات عالیات و راهیان نور که حرکت جهادی و بسیار قشنگی است و متفاوت از گذشته انجام شده است. همچنین در بحث عفاف و حجاب حرکت‌های خودجوش کارکنان واحد ایلام در بحث حجاب برتر قابل‌تقدیر است و کارمندان به‌صورت خودجوش فضای اعتقادی سالمی ایجاد کرده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: نباید به برخی استادنماها و دانشجونماها که قائل به اعتقادات اصیل اسلامی نیستند میدان دهیم. دانشگاه آزاد اسلامی امروز باید نماد معرفی ارزش‌های اسلامی انقلابی باشد. استادنمایی در کلاس درس وجود امام زمان (عج) را منکر می‌شود و خانم‌های محجبه را به سخره می‌گیرد و برخی از این استادنماها خون شهدا را پایمال‌شده می‌دانند و کمک به سیل‌زده‌ها را حرکت پوچ می‌دانند این‌ها شان استادی ندارند و راه را اشتباه آمده‌اند و نباید فرزندان و سرمایه‌های این کشور به دست این‌ها سپرده شود.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: حراست دانشگاه یکی از بخش‌های دانشگاه است که در کنار نهاد رهبری، بازرسی، فرهنگی، حقوقی و ... رسالت دفاع از دانشگاه را بر عهده دارد. همه مجموعه دانشگاه وظیفه داریم در مقابل حرکت‌های انحرافی ایستادگی کنیم. مقابله با حرکت‌های انحرافی در مقابل حرکت شهدا که تمام هستی و سرمایه خود را برای دفاع از انقلاب و اسلام داده‌اند کار بزرگی نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز گفت: بعد از سال ها هم اکنون مدیرانی با تفکر انقلابی ، اخلاق مدار، مدبر، کارآمد با روحیه صدور انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی مدیریت این داشگاه را در دست گرفته اند  و بر اساس تعهد و تخصص عمل می کنند.

دکتر محمد میرزایی حیدری اضافه کرد: سرنگونی پهباد آمریکا که نماد پیشرفت و تکنولوژی این کشور بود باعث خفت و خواری برای امریکا و غرب و عزت و اقتدار ایران اسلامی و سپاه پاسداران شد

وی گفت: مدیریت جدید دانشگاه در ایلام به دور از اشرافی گری و قبیله گرایی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان صرفه جویی داشته است.

وی گفت: علیرغم کاهش شدید جذب دانشجو در دانشگاه های استان ایلام با اقدامات صورت گرفته این واحد دانشگاهی نسبت به سال گذشته بیش از۱۲ درصد افزایش جذب داشته است که نشان از اعتماد مردم به این دانشگاه در استان ایلام دارد.

وی تصریح کرد برنامه ریزی جهت کسب درآمدهای غیر شهریه ای از دیگر اقدام خوب دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام است که با تدبیر دکتر طهرانچی ریاست عالیه این دانشگاه به زودی شاهد راه اندازی پروژه تولید آب معدنی واحد ایوان ، راه اندازی میهمانپذیر در شهر مرزی  مهران جهت اسکان خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و سفر به عتبات عالیات و همچنین اسکان اردوهای راهیان نور جهت بازدید از مناطق جنگی و همچنین احداث شهرک گلخانه ای  خواهیم بود.

همچنین در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان ایلام گفت: ایران اسلامی در جنگ نظامی سربلند بیرون آمد و امروز ما خرمشهرها در قالب جنگ نرم پیش رو داریم.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجر مهدوی راد اضافه کرد: در جنگ نرم سنگر، مخاطب و جبهه فرق می کند و باید با هوشیاری و تدبیر در این جنگ نرم حضور داشته باشیم.

وی بیان کرد مسئولان  حراست باید نگاه حکیمانه و طبیبانه به مسائل داشته باشند و در برخورد با دانشجویان و اساتید حکیمانه ورود کرده و تصمیم بگیرند.

وی بیان کرد دانشگاه آزاد اسلامی زخم خورده جنگ فرهنگی است و باید  از دستاوردهای آن حراست و دفاع کنیم.

در پایان مهندس موسوی آقای علی نوروزی را به عنوان مسئول حراست استان و واحد ایلام معرفی کردند و از زحمات و تلاش‌های خالصانه مدیرکل سابق حراست استان و واحد ایلام جناب آقای دکتر مجتبی قنبری که از آزادگان سرافراز دفاع مقدس می‌باشند تقدیر و تشکر به عمل آورد.

یادآور می‌شود مهندس موسوی در بدو ورود به واحد ایلام  به مقام شامخ دانشمند هسته‌ای کشور شهید داریوش رضایی‌نژاد ادای احترام نمودند.