عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان

جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی زابل از مهرماه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل از مهرماه سال جاری دانشجوی غیرایرانی جذب می‌‌کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زابل، عصر امروز شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و اعضای این شورا برگزار شد .

در این جلسه سلطانعلی میر با ارائه گزارش عملکرد کوتاهی از فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در سال گذشته گفت: سال ۹۷ با تلاش همکاران دانشگاه در واحدهای مختلف استان، دانشگاه آزاد اسلامی در بخش‌های مختلف موفق به کسب رتبه برتر شد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره تجلیل از این دانشگاه در راه‌اندازی دانشکده‌های سما بیان کرد: با توجه به وسعت بسیار زیاد، این استان از کمبود مراکز دانشگاهی رنج می‌برد و دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در راستای گسترش عدالت آموزشی به تاسیس آموزشکده‌های فنی سما در مناطق محروم اقدام کرد .

وی تصریح کرد: برگزاری همایش‌های سطح بالایی مانند قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت، همایش ۴۰ سال انقلاب ۴۰ سال پیروزی و یادواره شهدای گمنام توسط واحد زابل و تلاش حوزه‌های فرهنگی واحدهای دانشگاهی استان، باعث شد تا این دانشگاه در رتبه‌های بالای فرهنگی دانشگاه‌های آزاد کشور قرار گیرد .

دبیر هیئت امنای دانشگاه ازاد اسلامی سیستان و بلوچستان و عضو هیئت علمی واحد زاهدان ابراز امیدواری کرد که کسب این رتبه‌ها باعث ایجاد روحیه و انگیزه مضاعف در همکاران دانشگاه آزاد اسلامی در سیستان و بلوچستان شود تا با تلاش جهادگونه خود باعث رشد هرچه بیشتر این دانشگاه در عرصه‌های مختلف شوند .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل نیز در این جلسه  پس از ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه در سال ۹۷،  بیان کرد: این واحد دانشگاهی در نظر دارد در راستای کسب درآمد از منابع غیرشهریه‌ای به تاسیس مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت در مرکز شهر زابل اقدام کند .

محمد عمرانی خاطرنشان کرد: گسترش مراکز و ساختمان‌های آموزشی در مناطق مختلف سیستان توسط این واحد دانشگاهی امکان‌سنجی و در صورت نیاز به تاسیس این مراکز و ساختمان‌های آموزشی اقدام خواهد شد .

وی جذب دانشجوی غیرایرانی از مهرماه سال جاری را از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی زابل عنوان کرد و افزود: تبلیغات رشته‌های موجود و نحوه پذیرش در خارج از مرزها به‌ویژه کشور افغانستان از دیگر برنامه‌های سال جاری این واحد دانشگاهی است که می‌تواند در جذب و پذیرش هرچه بیشتر دانشجوی غیرایرانی موثر باشد .