عمومی | دانشگاه سلمان فارسی کازرون

گام اول اجرای روندهای الکترونیکی و غیر حضوری امور آموزشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون عملیاتی گردید

با تکمیل دو فرایند جدید اتوماسیون، اولین گام از طرح توسعه روندهای الکترونیکی امور آموزشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون اجرایی شد. معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه سلمان فارسی که در اسفندماه ۱۳۹۷ از برنامه‌های در دست اقدام در این رابطه خبر داده بود با اشاره به اینکه صدور گواهی اشتغال به تحصیل و همچنین مراحل تسویه حساب بدون مراجعه حضوری دانشجو امکان‌پذیر گردیده است، از افزوده شدن قابلیت‌های دیگر در راستای ارائه و گسترش خدمات الکترونیکی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و مدیریت امور آموزشی دانشگاه خبر داد.

دکتر ابوذر خسروی به کارگیری روش‌های نوین آموزشی مانند آموزش الکترونیکی را بخش مهمی از چرخه استفاده از فناوری در یادگیری برشمرد که امروزه در دنیا مورد استقبال قرار گرفته است و ابراز نمود که دانشگاه سلمان فارسی نیز بایستی همگام با سایر دانشگاه‌های پیشرو کشور از قابلیت‌های این حوزه بهره‌مند گردد. به همین دلیل در سال تحصیلی آینده برخی دروس به صورت آزمایشی به شکل الکترونیکی برگزار خواهند شد و در صورت موفقیت آمیز بودن برگزاری دوره‌ها از لحاظ فنی و بازده آموزشی مناسب، امید است این روش برای دوره‌های آموزشی متعدد، به همت مرکز آموزشهای آزاد و مجازی در دانشگاه به کارگرفته شود.

بر اساس آیین‌نامه دوره‌‌های کاردانی و کارشناسی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اختیار دارند ده درصد از واحدهای درسی هر دوره را به صورت الکترونیکی ارائه نمایند.