عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری جلسه شورای گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، شورای گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر محمد رضا اکبری، مدیر گروه، دکتر سید حسین صدر السادات رییس بیمارستان فارابی، معاونین آموزشی و پژوهشی و روسای بخش های بیمارستان و اعضای هیئت علمی گروه چشم پزشکی روز دوشنبه سوم تیرماه ۱۳۹۸ در سالن شورای این مرکز برگزار شد.
دکتر اکبری، در سخنانی موضوع اصلی جلسه را بررسی نظرات وپیشنهادات اعضای هیئت علمی در مورد نحوه برگزاری بیست و ششمین سمینار سالیانه فارابی عنوان کرد و افزود: این سمینار اردیبهشت ماه سال آینده با تمرکز بر موضوع کاتاراکت برگزار می شود و تقاضای بنده به عنوان دبیرعلمی سمینار و مدیر گروه مشارکت فعال تمامی اعضای محترم هئیت علمی برای برگزاری پربار و شایسته آن است بنابراین لازم است از همین امروز کار خود را شروع کنیم .
مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه همچنین درخواست کرد افرادی که به عنوان هماهنگ کننده سمپوزیوم ها و کارگاه ها تعیین می شوند ارتباطی نزدیک با سخنرانان داشته باشند و مطالب را پیگیری کنند.
در ادامه اعضای هیئت علمی گروه چشم پزشکی به بیان نظرات خود پرداختند، انتقال برنامه کنفرانس هفتگی گروه به روز پنجشنبه به منظور افزایش ظرفیت ارائه خدمات، پیشنهاد برگزاری برنامه های فوق تخصصی ماهانه در روزهای پنجشنبه،  استفاده از ظرفیت علمی و تجارب حرفه ای اساتید بازنشسته گروه، استفاده از تمام اعضای هییت علمی در ارائه سخنرانی ها و مدیریت برنامه های علمی، تقسیم مسئولیت ها و تعیین وظایف برای سمینار، استفاده از فلو ها در برگزاری سمینار، متمرکز شدن بر روی عناوین برنامه ها و جمع آوری مطلب، اهمیت برنامه ویدیو ژورنال، لزوم  بهسازی واحد سمعی بصری و به روز رسانی تجهیزات آن، انتخاب دقیق و حساب شده محتواهای سمینار به منظور حفظ و ارتقای اعتبار سمینار فارابی، جستجوی عناوین مهم و پر بازدید  و چالش برانگیز چشم پزشکی دنیا توسط اساتید جوان، خودداری از ارائه روتین مطالب در سمینار، به ارائه مباحث ساده در بخش های فوق تخصصی سمینار به منظور استفاده بیشتر سایر گروه ها، لزوم نقد سمینارهای قبلی، پسخوراند گرفتن از شرکت کنندگان در سمینار برخی از پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.
در پایان جلسه دکتر سید حسن هاشمی، عضو هیئت علمی گروه چشم پزشکی نیز در این جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداخت و گفت: جلسه بسیار خوبی بود. از اینکه همه همکاران در این جلسه مشارکت کرده و اظهار نظر کردند خوشحال هستم.
وی افزود: مدیر گروه هم خیلی خوب و مطالبه گر بود. به نظرم مشی بسیار خوبی است. اگر اشکالی وجود دارد باید آن را رفع کنیم و دنبال توجیه نباشیم. ارزیابی عملکرد خیلی مهم است.
دکتر هاشمی، اعضای هیئت علمی جوان فارابی را به داشتن نظم و اعتماد به نفس توصیه کرد و گفت: وضع شما خیلی بهتر از زمان ما است. در حال حاضر گروه متجانس تر است، اکثرا دانش آموخته فارابی و برترین های مجموعه اید. جمعی خوش فکر و باهوش و خوش دست که به خاطر ممتاز بودن محیط درمانی فارابی مهارت هایی دارید که فارغ التحصیلان هیچ مرکزی ندارند فقط جوانی نکنید، قدر میراثی که در دست دارید را بدانید، مشکلاتتان را دسته بندی کنید و ابتدا مشکلات اصلی را برطرف کنید. از دیگران هم کمک بگیرید.
دکتر هاشمی در ادامه به نحوه شکل گیری دوره جدید سمینار فارابی اشاره کرد و گفت: حساب فارابی با سایر مراکز چشم پزشکی کشور جداست، بازآموزی چشم پزشکان کشور و حل مشکلات کاری و حرفه ای آن ها وظیفه ذاتی فارابی به عنوان مادر چشم پزشکی ایران است. جامعه چشم پزشکی کشور باید احساس کند دانشگاه علوم پزشکی تهران بدون هیچ چشمداشتی ملجاء و حامی آن ها است. این سخنی متعصبانه نیست بلکه هدف همه ما در فارابی اعتلای چشم پزشکی کشور و خدمت به مردم است.
استاد گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه باید افتخار کنیم عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستیم، به اعضای گروه چشم پزشکی توصیه کرد: در سمینار فارابی نقش میزبان را داشته باشند و از اساتید سایر دانشگاه ها در ارائه مطالب سمینار به خوبی استفاده کنند.
وی در پایان سخنانش نیز پیشنهاداتی در مورد برگزاری هرچه  بهتر سمینار مطرح کرد.
خبر و عکس: حمیده امیدوار