عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

پیشگامی مردم شهرستان فسا در پویش ملی کنترل فشار خون

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: با اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون و طبق اعلام وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی فسا تا یکم تیرماه ۹۸ با سنجش فشارخون ۹۲ هزار و ۴۷۵ نفر از جمعیت گروه هدف ضمن پوشش ۸۸ درصدی کل جمعیت افراد بالای ۳۰ سال، هم اکنون رتبه اول در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور را دارا می باشد.

به گزارش وب دا؛ دکتر علی اصغر خالقی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی فسا با دستیابی به پوشش ۱۷۷ درصدی جمعیت مورد انتظار وزارت بهداشت، در اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور پیشگام است، افزود: از مجموع افراد مورد سنجش قرار گرفته، فشار خون تعداد ۸۰هزار و ۳۲۴ نفر در سامانه سیب و ۱۲ هزار و ۱۵۱ نفر در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت شده است.

رییس دانشگاه ضمن قدردانی از مشارکت مردم شریف شهرستان و همکاری ادارات و نهادهای حاکمیتی و اجرایی، تلاش های بهورزان، کارشناسان بهداشتی، مراقبین سلامت، گروههای پرستاری، پزشکان خانواده شهری و روستایی و معاونت های مختلف دانشگاه اظهار کرد: امیدواریم تا ۱۵ تیرماه با مشارکت حداکثری مردم به پوشش بالاتر از هدف تعیین شده برنامه بسیج ملی کنترل فشارخون در شهرستان فسا دست یابیم.

او ادامه داد: بسیج ملی کنترل فشار خون با هدف افزایش آگاهی جامعه نسبت به بیماری فشار خون بالا و پیامدهای خطرناک آن و شناسایی افراد مبتلا به فشار خون و درمان بموقع آنها، از ۲۷ اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان فسا آغاز شد و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و در این طرح افراد شناسایی شده مبتلا به فشار خون برای کنترل بیماری و درمان به پزشک معرفی می شوند و تحت نظر مراکز بهداشتی قرار می گیرند.

دکتر خالقی اضافه کرد: پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت، مطب پزشکان خانواده، بیمارستانها و پایگاه های سیار آماده اندازه گیری فشار خون همشهریان گرامی می باشند.