عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

افزایش تعداد قربانیان حوادث ترافیکی جاده های غرب خراسان رضوی


مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی سبزوارگفت: طی خرداد ماه سال جاری تعداد قربانیان حوادث ترافیکی در جاده های غرب خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وبدا سبزوار/ دکتر عباس کافی در گفتگو با خبرنگار وبدا اظهار کرد:طی خرداد ماه سال جاری سوانح جاده ای درجاده های شهرستان های سبزوار، داورزن، جوین، جغتای و خوشاب در غرب خراسان رضوی ۹ قربانی گرفت که این آمار در خرداد سال گذشته چهار نفر بود.

وی افزود:خرداد امسال در مجموع ۱۶۹ حادثه رانندگی در محورهای ارتباطی شهرستان سبزواررخ داد که در این ماموریت ها ۴۷ مصدوم به صورت سرپایی درمان و ۲۳۳ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اضافه کرد:همچنین در این مدت اورژانس سبزوار با انجام ۳۷۵ ماموریت دیگر به ۴۲۹ بیمار خدمات پیش بیمارستانی ارائه کرد.

دکتر کافی بیان داشت: بر اساس آئین نامه ساماندهی پوشش فراگیر فوریت‌های پزشکی زمان استاندارد رسیدن بر بالین بیمار در داخل شهر هشت دقیقه و در جاده‌ها کمتر از ۱۵ دقیقه است که این آمار در داخل شهر سبزوار پنج دقیقه و در جاده‌های شهرستان کمتر از ۹ دقیقه می باشد.

گفتنی است؛ ۲۶ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۲۹ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتور آمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران در شهرستان سبزوار خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌کنند.