وزیر علوم آییننامه جدید ارتقای ساختار و عملکرد روابط عمومیها را ابلاغ کرد
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، متن کامل آیین نامه ابلاغ شده از سوی وزیر علوم به شرح زیر است:
با توجه به اهمیت روابط عمومی در اطلاعرسانی و همکاری با رسانههای گروهی برای انعکاس عملکردها، پاسخگویی به ابهامات، تهیه و اجرای طرحهای تبلیغاتی و مناسبتی، کمک به ترویج علم و فناوری و بهبود روابط درونسازمانی و برونسازمانی کارکنان و مسئولان، رعایت موارد ذیل ضروری است:
۱. انتخاب مسئول روابط عمومی دانشگاهها، پژوهشگاهها، پارکهای علم و فناوری، و سازمانهای مربوطه از سوی عالیترین مقام موسسه با توجه به شرایط ذکرشده در بند۲
۲. انتخاب فرد مناسب برای مسئولیت روابط عمومی بر اساس برخورداری از توان برقراری ارتباط موثر با حوزههای داخلی و خارجی موسسه، خلاقیت، تحرک، آگاهیهای سیاسی، اجتماعی و رسانهای، سابقه و تجربه فعالیت در حوزههای مشابه
۳. حضور مسئول روابط عمومی در جلسات موسسه حسب تشخیص رئیس موسسه بهمنظور آگاهی از مسائل و تصمیمات و انعکاس صحیح و بهموقع آنها
۴. جذب نیروی روابط عمومی از میان فارغالتحصیلان در رشته روابط عمومی و رشتههای مرتبط یا افراد مجرب درزمینهٔ مذکور بهمنظور ایجاد ساختار مناسب روابط عمومی؛ برگزاری دورههای آموزشی برای ارتقای سطح کارکنان روابط عمومی
۵. هماهنگی و برقراری تعامل مناسب میان کلیه واحدهای سازمانی موسسات با روابط عمومی در تهیه گزارش عملکرد، برگزاری نمایشگاههای اطلاعرسانی و تبلیغاتی، انتشار خبر و اجرای مصاحبه با رسانههای گروهی
۶. واگذاری مسئولیت مدیریت پایگاههای اطلاعرسانی موسسات به واحد روابط عمومی
۷. تخصیص بودجه کافی برای فعالیتهای روابط عمومی در بودجه سالانه
۸. حمایت از حضور مسئولان روابط عمومی در جلسات و نشستهای شورای هماهنگی روابط عمومیهای وزارت متبوع بر اساس برنامههای زمانبندیشده، به دلیل جایگاه و نقش مهم شورای مذکور در ارتقای فعالیتها و تحقق اهداف کلان نظام آموزش عالی کشور در سطوح ملی و منطقهای.
ل.س۴۲/ل.م۵۴