عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای کردستان برگزار کرد: مراسم استانی گرامیداشت سالروز شهادت شهید دکتر چمران در روز بسیج اساتید

مراسم استانی گرامیداشت سالروز شهادت شهید دکتر چمران در روز بسیج اساتید در دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان برگزار شد.

به مناسبت ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید مراسم استانی گرامیداشت این شهید والامقام در دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان برگزار شد . در این مراسم که جمع کثیری از اساتید مراکز دانشگاهی استان شرکت داشتند، مسئول بسیج اساتید استان کردستان گفت: دکتر چمران یک انسان چند بعدی بود یعنی هم هنرمند هم دانشمند هم جنگجو و هم عارف دارای احساسات لطیف بود و همگان را با روحیات خود سازگار می کرد.دکتر شکری افزود: شهید چمران بنیانگذار انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا بود و شاگردان بسیار در آمریکا تربیت کرد در حالی که گروه های چپ نیز به شدت در آن کشور فعال بودند اما آرمان دکتر چمران چیز دیگری بود و انقلاب را انتخاب کرد.وی گفت: آمریکا از روحیه شهادت طلبی ملت ایران آگاه است در حالی که ارتش آمریکا توان تحمل تلفات را ندارد و به همین دلیل به فرمایش رهبر معظم انقلاب جنگ رخ نخواهد داد .

ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان نیز در سخنانی گفت: دکتر چمران اسوه اخلاص، جانفشانی و مردانگی است و در زمانه حساس کنونی بیش از هر زمان به تفکر و عمل چمرانی نیاز داریم . مهندس شیردل افزود: تمام جنبش های مقاومت در مقابل آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای سرسپرده منطقه ریشه در آموزش ها و تفکرات شهید چمران دارند .

نماینده محترم ولی فقیه در سپاه کردستان نیز در این مراسم گفت: چمران شهید آزادگی و جهاد و یادآور خط سرخ شهادت و عرفان، لبنان مقاوم و استوار و امتداد خط حضرت امام حسین (ع) است . حجت الاسلام والمسلمین جلیلی افزود: چمران حکمت را در خاکریزهای بیروت، شب های پاوه، لحظه لحظه حضور در سوسنگرد تجربه کرد .

ایشان در ادامه آمریکا را همیشه ناکام خواند و گفت: امروز دوام انقلاب به تداوم آگاهی و انقلابی گری بویژه در بخش جوانان به عنوان مدیران آینده جامعه بستگی دارد و عملی کردن گام دوم انقلاب و حمایت از رهبری و نائب امام عصر(عج) آمریکا را در دستیابی به اهداف شوم خود علیه ملت بزرگ ایران همیشه ناکام خواهد گذاشت.

در پایان این مراسم از اساتید نمونه بسیجی استان تجلیل شد.