عمومی | دانشگاه شیراز

دکتر ستایش : ضرورت آشتی دانشگاه و صنعت

دکتر محمدحسین ستایش ، معاون اداری مالی و سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه دانشگاه شیراز گفت: برای حل مشکلات موجود، دانشگاه و صنعت باید آشتی کنند.
وی، در همایش انجمن دانش آموختگان دانشگاه شیراز با اشاره به نقش بی بدیل این انجمن در ارتقای جایگاه دانشگاه در رتبه بندی های بین المللی ، اظهار داشت : اشتغال دانش آموختگان ، ایجاد شرکت های دانش بنیان و به عهده گرفتن مسئولیت های مختلف اجتماعی توسط آنان ، در رتبه بندی دانشگاه ها موثر است.
دکتر ستایش، با تاکید بر افزایش کیفی به جای افزایش کمّی خاطر نشان کرد : هدف آن است که سرآمد باشیم و باید رشته هایی را گسترش دهیم که ما را سرآمد علمی می کند.
وی ادامه داد : ایجاد رشته های بین رشته ای برای تامین نیازها و حل مسائل و مشکلات جامعه از ضروریات دانشگاه است.
کسب مهارت و دانش حرفه ای ، دیگر موضوعی بود که دکتر ستایش به آن اشاره و خاطر نشان کرد : متاسفانه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت لازم هستند و برای حل این مشکل، باید کارورزی دانشجویان بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.
معاون اداری مالی و سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه دانشگاه شیراز تصریح کرد : دانشگاه و صنعت با هم قهر هستند و اگر به دنبال مهارت و کیفی سازی هستیم باید دانشگاه و صنعت را آشتی دهیم.
وی ادامه داد : با پیوند دانشگاه و صنعت ، زمینه تجاری سازی علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان فراهم می شود و صنعت و دانشگاه به جایگاه واقعی خویش دست می یابند.
در ادامه این مراسم، از دانشجویان برتر دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اهدا هدایا، بورسیه و گرنت تجلیل شد.