عمومی | دانشگاه مازندران

برپایی نمایشگاه آثار دانشجویان صنایع دستی دانشکده هنر و معماری

در سالن فاز دو دانشکده هنر و معماری برپا شد :

برپایی نمایشگاه آثار دانشجویان صنایع دستی دانشکده هنر و معماری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، نمایشگاهی از آثار منتخب دانشجویان صنایع دستی در سالن فاز دو دانشکده هنر و معماری برپا گردید .

بر اساس این گزارش، دکتر مصطفی رستمی مدیر گروه صنایع دستی، کتابت و نگارگری و پژوهش هنر در خصوص دلایل برپایی این نمایشگاه به خبرنگار روابط عمومی گفت: رشته کارشناسی صنایع دستی، یکی از رشته‌های زیبا، متنوع، پرکار و کارگاهی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران می‌باشد که دانشجویان این رشته، واحدهای کارگاهی چون: بافت، تذهیب، نگارگری، رنگرزی، جواهرسازی، قلم زنی، شیشه گری، سفالگری، چوب و ... را در طول چهار سال می‌گذرانند و در پایان هر نیمسال تحصیلی، دانشجویان حاصل کار بیش از پنج ماه تلاش بی وقفه خود در کارگاه های صنایع دستی را در قالب نمایشگاه آثار منتخب به معرض دید استادان، دانشجویان و علاقه مندان می گذارند .

دکتر رستمی افزود: در تاریخ ۲۸ خرداد ۹۸، نمایشگاهی از آثار هنری و کارگاههای دانشجویان کارشناسی صنایع دستی با ایجاد فضای نمایشگاهی و جذاب، با حضور استادان، کارمندان، دانشجویان و بازدیدکنندگان در سالن مرکزی (حیاط آبی) و سالن فاز دو دانشکده هنر و معماری برگزار گردید .

یادآور می شود: آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه شامل محصولات کارگاه های عمومی سفال(با چرخ و تکنیک‌های دستی آن)، شیشه(با گرایش‌های فیوزینگ و استین گلس)، چوب(با گرایش‌های گره‌چینی، اتصالات و درودگری، مجسمه سازی، معرق‌ و منبت، ساخت ظروف و زیورآلات چوبی) و جواهر (با گرایش های زیورآلات مس، برنج و سنگ های قیمتی) و نیز کارگاه‌های تخصصی در سه گرایش چوب، جواهر و شیشه بود که مورد استقبال فراوان علاقه مندان قرار گرفت .

تصاویر بیشتر

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه های گروهی